Avatar billede beta Nybegynder
11. november 2007 - 23:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Normalisering af (MP3) lydfiler

Med hvilket program kan man bedst få en samling MP3 filer med forskelligt lydniveau normalisereret - helst uden at det går ud over lydkvalitet ?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. november 2007 - 23:41 #1
Prøv Audiograbber.
Avatar billede quit Nybegynder
20. november 2007 - 16:16 #2
Prøv programmet MP3Gain.
Det kan ændre dine mp3-filer til samme lydniveau, som du selv bestemmer.
Hvis du prøver programmet, foreslår jeg du max sætter dB til 97, da nogle numre vil få mislyde ved højere dB..
Avatar billede beta Nybegynder
20. november 2007 - 18:07 #3
Tak for feedback. Jeg har nu prøvet MP3Gain, og det fungere rigtig godt synes jeg. Kan klart anbefales til andre som også søger efter et nemt lille program til at normalisere sine lydfiler.
Avatar billede FinnPC Praktikant
03. oktober 2023 - 10:38 #4
Man kan ikke modificere en mp3 lydfil uden at det går ud over kvaliteten...ligesom man heller ikke kan tage en fotokopi af et billede uden tab.

I øvrigt er Audacity er et fantastisk GRATIS redigeringsprogram, som også kan batchopdatere lydfiler til bl.a. normalisering.