Avatar billede piloto Nybegynder
11. november 2007 - 21:28 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Disk Boot Failure

Min gode gamle LIFETEC stationære PC (købt i ALDI ca. 2001) Kører nogen timer normalt på Pauseskærm.
Pludselig laver den en Genstart og stopper med følgende på skærmen: Verfying DMI Pool Data.........
        Boot from ATAPI CD-ROM: Failure...
        DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

Hvad gør man så? Jeg har ingen "SYSTEM DISK" eller andet på Komputeren der kører Windows 98.
11. november 2007 - 21:47 #1
Dvs. det er 'kun' det den siger/skriver til dig nu ?
Avatar billede piloto Nybegynder
11. november 2007 - 21:51 #2
Det er det den ender op med og så står der en markør og blinker.
Avatar billede piloto Nybegynder
11. november 2007 - 21:54 #3
Inden Computeren når frem til den blinkende markør kan jeg komme ind i BIOS ved at taste "DELETE" men jeg ved ikke rigtig om man kan gøre noget ved problemet i BIOS.
11. november 2007 - 22:22 #4
Kan du i BIOS 'se' nogen som helst harddisk/HD BOOT Device ?
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2007 - 23:01 #5
Prøv først i BIOS at vælge "Load setup default"
Avatar billede piloto Nybegynder
11. november 2007 - 23:01 #6
I BIOS under ADVANCED BIOS FEATURES ses bl. a.: First Boot Device: CDROM
                                                Second  - " -  : FLOPPY
                                                Third    - " -  : HDD-0 (nul)
Avatar billede piloto Nybegynder
11. november 2007 - 23:11 #7
I BIOS (CMOS Setup Utility) kan vælges F6:Fail-safe Defaults eller F7:Optimized Defaults.
Prøver begge
11. november 2007 - 23:17 #8
(Nu er det vel ikke sådan at du har en floppydisk/CD siddende i PC'en ?)
Avatar billede piloto Nybegynder
11. november 2007 - 23:53 #9
Nej det har/havde jeg ikke! men har nu faktisk fundet en windows 98 startdiskette og må vel også et eller andet sted have den originale CD-rom der fulgte med ved købet???
12. november 2007 - 00:24 #10
Nu ka' du starte med omtalte Wintendo '98 startdiskette og så i "DOS" skrive FDISK for at hurtigt se/læse om HD'en er (nogenlunde) levende ?
Du behøver ikke CD'en for at gøre det..
Avatar billede piloto Nybegynder
12. november 2007 - 00:43 #11
Når jeg skriver FDISK får jeg svaret: "Der er ingen tilgængelige harddiske." Så mon ikke det er harddisken der er "stået af". Jeg kan få et directory for C:\ drevet men intet for D:\ og E:\.
Men tak for hjælpen - nu vil jeg sove lidt på problemet
Avatar billede piloto Nybegynder
12. november 2007 - 00:58 #12
Hvordan kan jeg Acceptere så du får de lovede Points??? Skal du sende et SVAR???
12. november 2007 - 09:44 #13
Ping...
(Det var et [svar]...)

Den HD er så gået til de evige Hardwaremarker *S* RIP