Avatar billede lhawk Nybegynder
11. november 2007 - 17:55 Der er 1 kommentar

Flere access points

Hej

Vi vil gerne udvide vores trådløse netværk.
Vi holder til i flere bygninger, og det vi har nu kan kun dække den ene bygning.
Nu har vi et enkelt access point tilsluttet vores switch og et par repeatere til at forstærke rundt i bygningen.
Vi forestiller os at trække kabel fra switch til 2 andre access points i 2 andre bygninger med et par repeatere hver.
Har I gode ideer til hardware, både gode og billige. Hvad er bedst?
Er der noget vi skal være opmærksomme på?
Håber at høre mange gode forslag og ideer..:-)

På forhånd tak.
Avatar billede idaholst Nybegynder
15. november 2007 - 16:39 #1
Hej.
Nu ved jeg ikke hvordan I har sat jeres netværk op generelt, men en nem og billig løsning kunne være, at købe et par Zyxel G-1000 v.2 AP'er. Det er et godt og stabilt accesspoint der har en god rækkevidde, sikkerhed, nem opsætning m.m. - og så er det tilmed billigt i indkøb! Det er selvfølgelig nødvendigt, at I har en DHCP-server stående på netværket til at tildele adresser til klienterne. AP'erne er også gode til at håndtere roaming så det er bare at gi' dem alle den samme SSID og hver deres kanal.