Avatar billede rostmo1 Nybegynder
11. juni 2001 - 14:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan undgår jeg mellemrum, når jeg brænder wawe-filer?

Er der nogen der ved hvordan man undgår mellemrum mellem wawefiler, når jeg brænder dem? Jeg bruger Nero.
Avatar billede Beach Mester
11. juni 2001 - 14:32 #1
I Easy CD Creator skal man brænde skiven med [Disc-at-Once], ved ikke om det ikke skulle hede det samme i Nero!!!
//Beach
Avatar billede rostmo1 Nybegynder
11. juni 2001 - 15:25 #2
Det virkede ikke.
Avatar billede Beach Mester
11. juni 2001 - 15:26 #3
Kunne du finde [Disc-at-Once] i nero???
//Beach
Avatar billede rostmo1 Nybegynder
11. juni 2001 - 15:33 #4
Jo, men det virker ikke
Avatar billede Beach Mester
11. juni 2001 - 15:43 #5
Så er det med stor sansynlighed fordi der er en fysisk pause i selve filen, typisk i slutningen!
Så skal du have filen igennem en wave-editor for at slette de tomme pasager først, og så stadig huske at have [Disc-at-Once] slået til.
Se evt. her:

5. Brænding på cd
Der er sjældent grund til at købe et andet program end det, der følger med brænderen, men der er næsten altid god grund til at kigge på producentens hjemmeside efter opdateringer og fejlrettelser.
De to grundlæggende måder at brænde en lyd-cd på, disc at once og track at once, understøttes af stort set alle brænderprogrammer, men ikke alle giver lige mange ekstra indstillingsmuligheder, og det er endnu ikke alle, der kan skrive \"rulletekster\" på cd\'en.
Disc at once har som standard slet ikke nogen pause mellem numrene, men Nero giver f.eks. mulighed for selv at bestemme pausens længde. Track at once har som standard 2 sekunders pause, men også her kan man i Nero og andre programmer vælge noget andet. Det spiller næppe den helt store rolle, men nu er det nævnt.

Du kan læse meget mere her:
http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=108949
Der står der alt hvad der skal bruges for at lave den perfekte skive:-)

//Beach

Avatar billede rostmo1 Nybegynder
11. juni 2001 - 16:16 #6
Du får pointene. Jeg er kommet lidt videre. Men tak for hjælpen.
Avatar billede Beach Mester
11. juni 2001 - 16:16 #7
Fik du noget ud af det???
Var det selve filen problemet lå i?
//Beach
Avatar billede rostmo1 Nybegynder
11. juni 2001 - 17:22 #8
Ja. Nu vil jeg prøve mig lidt frem.