Avatar billede madiedk Nybegynder
11. juni 2001 - 14:25 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

divx hakker efter 5 min.

min computer begynder at arbejde på harddisken efter jeg har set divx film i ca. 5 min. så hvis jeg lukker windows mediaplayer og åbner den igen så kan jeg se 5 min igen og så begynder haddisken at arbejde igen. hvad kan det være. det er en 800 mhz duron. geforce 2 gts. 128 mb 133 ram. 15000 gb harddisk ata 66.
Avatar billede magnus_madsen Nybegynder
11. juni 2001 - 14:29 #1
LOL en stor harddisk du har.....
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. juni 2001 - 14:30 #2
prøv at hente dig nogle nye codecs eller en alternativ player.

http://www.divx-digest.com/software/index.html

/Nikolaj

http://www.fotx.net/nikolajdu
Avatar billede zycho Nybegynder
11. juni 2001 - 14:34 #3
Jeg kan godt se at det er et slemt problem du har :(

Jeg kommer her med et par forslag til hvad jeg selv ville gøre for at løse problemet:

1: Først og fremmest ville jeg undersøge om det var min cpu/gpu som ikke kan klare DivX eller om problemet ligger et helt andet sted!
Det ville jeg gøre ved at starte en DivX film og gå ind i filer (egenskaber) og dobbeltklikke på DivX encoderen. Du skulle nu gerne kunne sætte CPU Quality´en ned. Gør det. Hvis DivX film´en stadig begynder at hakke efter 5 min, ved vi at det IKKE er fordi din pc ikke kan klare presset!

2: Aktiver uDMA på dine harddiske :) Højreklik på denne computer. Gå ind i enhedshåndtering. Find dine harddiske og cdrom drev. Dobbeltklik på dem, og der er nu et sted hvor du kan afkrydse DMA!

3: Hent nye grafikkort drivere. Hent de nyeste detonator drivere. Om du vil hente de WHQL certicerede eller de nyeste beta er ligemet. Prøv dig frem......

4: Hvis ingen af de 3 første virker så prøv at hente MOBO drivere (chipset drivere)......
Avatar billede okay Nybegynder
11. juni 2001 - 14:35 #4
magnus > tror nok han har skrevet en ekstra 0 med :o)
Avatar billede madiedk Nybegynder
11. juni 2001 - 14:39 #5
selvfølgelig er det ikke cpu\'en, når jeg kan køre det flydende i 5 min uden nogle problemer. men så er det at den begy begynder at arbejde på harddisken
Avatar billede zycho Nybegynder
11. juni 2001 - 14:40 #6
madie > Prøv nu mine forslag alligevel!
Avatar billede okay Nybegynder
11. juni 2001 - 14:42 #7
hvilken program bruger du ??

madie ??<<<
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. juni 2001 - 14:45 #8
okay - Du gættede måske den med 1500 GB harddisk, men overså du så beskrivelsen \"Windows Mediaplayer\"???
Avatar billede okay Nybegynder
11. juni 2001 - 15:08 #9
Prøve med Powerdvd 3.0 :o)
Avatar billede nomiz Nybegynder
11. juni 2001 - 16:05 #10
Nice HD
Avatar billede madiedk Nybegynder
11. juni 2001 - 17:14 #11
okay 15 gb jeg parkintonsyndrom (sikkert forkert stavet) nå, men forresten, så når jeg kører sisoft sandra memory benchmark, så begynder den at arbejde grusomt meget på harddisken, ligesom når jeg spiller divx. og det gør den ikke på min anden computer. så mon ikke det  er noget med mine ram?
Avatar billede spade Nybegynder
12. juni 2001 - 01:23 #12
Hvis du kører winME, så skift MediePlayeren ud, som OKAY sagde!! Evt. med PowerDVD den nye! Eller WinDVD!

Men hvis du kører Win2k, så prøv at se om der er fyret HELT op under kvalitet af DivX-konvertering under egenskaber i Mediaplayeren i win2k...
Avatar billede tf-uno Nybegynder
12. juni 2001 - 08:07 #13
jaae jeg vil nu sige at det er dine ram det måske er galt med.
da det nok godt kan passe at de 128 kan have en divx fil kørene i 5 min.....

det kunne lyde som om at den ikke selv tømte dine ram igen (når det var brugt det data der var i dem).. men hvad du kan gøre for at få det til at virke ved jeg IK, men du kan jo prøve med at sætte din bios til default (det virker mod meget)
Avatar billede madiedk Nybegynder
12. juni 2001 - 09:43 #14
det har jeg gjort, jeg tror nemlig også det er det som tf-uno siger, men hvad jeg skal gøre ved jeg ikke
Avatar billede chemical Nybegynder
18. juni 2001 - 17:37 #15
smid hele lortet ud ...hehe :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
02. juli 2001 - 16:45 #16
humdihum
Avatar billede madiedk Nybegynder
12. juli 2001 - 20:26 #17
jeg prøver noget andet