Avatar billede migselv999 Nybegynder
10. november 2007 - 14:48 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

1200watt psu

hej folkens, min storebror har lige købt en 1200watt psu til sit gaming rig..... problemet er at når man prøver at tænde for maskinen så enten knalder den relæet eller også starten den bare ikke op... hvad kan dette skyldes ???

Ps: psu´en er skiftet 1 gang nu
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
10. november 2007 - 15:32 #1
hvor meget andet elektronik har i kørende samtidig? lys tv osv?
Avatar billede migselv999 Nybegynder
10. november 2007 - 16:13 #2
har bare en 60w pære tændt... har fået gang i maskinen, men den når kun at kører i 20-30 sek, og så slukker den lige som hvis du bare flår stikket ud af den... hvad kan det skyldes ??? noget vi har sat/monteret forkert ???
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
10. november 2007 - 16:23 #3
der er 2 muligheder jeg lige kan komme på.

1. psuen bruger alt for meget strøm til at starte på, prøv at slukke for alt andet elektrisk udstyr der sidder på samme sikringsgruppe computeren er sluttet til.

2. hvis det er en heftig processor der er installeret, fx en intel quard core, er kølingen ikke i orden.
Avatar billede migselv999 Nybegynder
10. november 2007 - 16:33 #4
hmm ja det er jo så nummer 2 jeg heller mest til, men det er stock køleren der bliver brugt...

hjælper det hvis du får lidt mere info om tingene ????
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
10. november 2007 - 17:42 #6
det er døde links...
Avatar billede migselv999 Nybegynder
10. november 2007 - 18:06 #7
Vi har prøvet med en anden køler ( scythe infinity ) hvor den nu har kørt i godt og vel 10 min uden overhovedet at brokke sig på nogen måde. Så vi tror/håber umiddelbart at det er løsningen. og jeg beklager de døde links, de virker fint for mig :)....

Tak for hjælpen

Moses
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
10. november 2007 - 18:20 #8
det er helt i orden :)

jeg plejer gerne at sige at man skal have en køler der er min. nummeret større en box køleren. da det ikke altid lige at de medleverede kølere kan køle nok. :)

når jeg siger nummeret større mener jeg evnen til at lede varmen væk fra CPUen :)
Avatar billede migselv999 Nybegynder
10. november 2007 - 18:25 #9
Jeg antager den køler jeg har valgt den er et par numre større. Der er KUN lige plads til den :)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
10. november 2007 - 18:38 #10
det har også meget at sige hvad materiale kølerskelettet er lavet af. f.eks. er zahlmanns fatality køler lavet af rent kobber untaget monteringspladen der skal placeres over cpuen.  den giver rigtig god køling :)
Avatar billede migselv999 Nybegynder
10. november 2007 - 18:59 #11
Den her er ikke af rent kobber, men det lader til det virker
Avatar billede migselv999 Nybegynder
10. november 2007 - 19:05 #12
Køleren der er snakket om er en Scythe Infinity... god køler så vidt jeg ved
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
11. november 2007 - 17:16 #13
det skulle også være en fin køler :)
Avatar billede migselv999 Nybegynder
16. november 2007 - 20:23 #14
jeps det er det også... bruger en i min egen maskine som har en amd athlon3800+ x2 dual core @ 2.8Ghz :D under fuld load er temps 35 35 på kernerne :D.... vil du lige have nogle point ????
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
16. november 2007 - 22:14 #15
ja så kan vi snakke om at den køler godt :P