Avatar billede ivajl Nybegynder
10. november 2007 - 00:00 Der er 4 kommentarer

Automatisk aktivering af trådløs netkort

Hej Eksperter
jeg står med to bærbare, ingen af de to tænder automatisk for det trådløse netværk. Den ene har kørt vista og startede automatisk netkortet, men efter at have installeret XP skal jeg trykke på enable knappen. Den anden bærbar kører også XP, her skal jeg også starte netkortet med en Fn+F2.
Er der nogen der ude der ved hvordan man får xp til at starte kortet automatisk ? enten med et program eller hvor i registrerings databasen man skal rette/tilføje ?
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
14. november 2007 - 15:46 #1
Du kan gå ind under egenskaber for dit netkort.

Under fanen generelt ud for dit netkort er der en knap der hedder 'konfigurer' klik på den.

så kommer du ind under egenskaber for dit netkort, her er der også en fane der hedder generelt. Nede i bunden er der en lille 'menu' hvor du kan aktiverer eller deativerer enheden. Her vælger du aktiver denne enhed mener der står noget med 'Brug denne enhed' (Aktiver).

Så burde det blive aktiveret automatisk næste gang du logger på.
Avatar billede ivajl Nybegynder
15. november 2007 - 12:29 #2
den står som værende aktiveret, hvis jeg deaktiverer den kan den og aktiverer den igen så er der stadig ingen liv før man trykker Fn+F2
Avatar billede nva Praktikant
15. november 2007 - 12:36 #3
Avatar billede ivajl Nybegynder
15. november 2007 - 13:48 #4
Det er samme problem som ham i artiklen jeg står med, og jeg er også kommet frem til det samme. Den ene maskine af de to er født med windows vista, hvor netværkskortet automatisk blev aktiveret. Når den maskine starter windows blinker den i activity dioden indtil at windows er oppe at køre og så slukker den, så jeg har en formodning om at det er XP der slukker for netværkskortet.