Avatar billede sajbar Nybegynder
09. november 2007 - 09:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

C5 import

Jeg sidder og roder med noget import af kunder fra vores websystem til vores C5 som vi bogfører i.
Jeg har fået det fint sat op og det virker, men jeg sidder og undrer mig over om det virkelig kan passe at man ikke kan bruge semikolon som adskillelse i stedet for at skulle bruge komma, det finder jeg langt fra optimalt, man kan jo risikere der i det indtastede er et komma i forvejen, og så tilter det jo rundt.

Så mit spørgsmål er i bund og grund, kan man ikke på en eller anden måde tvinge C5 til at bruge semikolon som adskillelse, alternativt er der en måde man kan "escape" eksisterende kommaer hvis det ikke er muligt at bruge semikolon.

det drejer sig om C5 3.0 Build #61
Avatar billede jenic Nybegynder
09. november 2007 - 10:57 #1
Hvis du importererer via datamanipulation-skærmbilledet, så kan du ikke få den til at bruge semikolon som feltadskiller. Det kan du hvis du koder din egen import.
I så fald er det READ AS TEXT og lige før skal du sætte &INFLDDEL = ";"

Ellers skal du bare benytte komma, og sørge for at alle andre/eksisterende kommaer bliver sprunget over ved at hele feltværdien er omgivet af gåseøjne ( " ).
F.eks:

1234,"Rip, Rap og Rup",Andeby

Husk desuden at kommatal skal have punktum som decimaltegn og der må ikke være tusindtalsseparator.
Avatar billede sajbar Nybegynder
09. november 2007 - 11:02 #2
mange tak for svaret det var lige hvad jeg havde behov for at vide, jeg koder ikke min egen import

smider du et svar så du kan få point?
Avatar billede jenic Nybegynder
09. november 2007 - 11:24 #3
:)
Avatar billede skovinfo Nybegynder
04. december 2007 - 13:22 #4
C5 Version 2008 har et forbedret og udviddet interface med bl.a. ændringer til "Datamanipulation" hvor der er mulighed for at vælge feltadskiller. Og heri kan så indtastes f.eks. semikolon. Hilsen Kim