Avatar billede ronniwenzell Nybegynder
08. november 2007 - 21:11 Der er 7 kommentarer

XP vil ikke lukke ned korrekte.

Kære eksperten.
Efter meget lang tids søgen på nettet uden held, må jeg prøve at gå til jer..

PROBLEM:
Jeg har installeret XP på min nye bærbar. Nu vil windows pludselig ikke lukke rigtigt ned. Den fryser under 'windows shutting down'-billedet og jeg må holde power-knappen inde i 5 sek for at tvinge den til at lukke.

JEG HAR PRØVET:
- Jeg har ingen windows-afslutnings-lyd, så det kan ikke være audio-driver, der hænger sig.

- Jeg har renset computeren med den nyeste version fra www.ccleaner.com men uden held.

- Jeg har prøvet med Microsoft's egen 'User Profile Hive Cleanup Service', men uden held.

- Jeg tror, det skete efter opdateringer fra Windows Update. Jeg har forsøgt at afinstallere så meget af det som jeg husker, men uden held.

- Jeg kan ikke systemgendanne, for den vil jo ikke lukke korrekt.

- Jeg har prøvet at prøvet at manuelt lukke alle processorer via Windows Jobliste inden jeg lukker ned, men uden held.

HVEM HAR LØSNINGEN?
Jeg har helt tør for idéer og hvad jeg ellers kan finde af kreative løsninger på nettet. Al hjælp tages imod med stor taknemmelighed!!

Tak!
Avatar billede KSN Mester
08. november 2007 - 21:14 #1
Smid org xp cd i, og kør rep. eller genopret derfra
Avatar billede ronniwenzell Nybegynder
08. november 2007 - 21:17 #2
ps: Har oplevet det engang før (for 1 uge siden). Jeg prøvede med sfc /scannow, men uden held. Derfor omformatterede jeg og startede forfra, men jeg kan åbenbart ikke løse problemet selv :-(
Avatar billede ronniwenzell Nybegynder
08. november 2007 - 21:17 #3
hvis jeg geninstallerer xp, ryger alle programmerne jo.. (hvis det ikke er sfc du tænker på?
Avatar billede KSN Mester
08. november 2007 - 21:22 #4
indsæt din XP cd og boot på den, så vælger du reperation af windows. Så retter den hvis der er fejl, uden at slette noget
Avatar billede vejmand Juniormester
08. november 2007 - 21:23 #5
har du prøvet om du kan systemgendanne fra fejlsikret tilstand?
Avatar billede ronniwenzell Nybegynder
08. november 2007 - 21:44 #6
Jeg har fundet ud af, hvad problemet var.

(((((((( Løsning: www.aumha.org/win5/a/shtdwnxp.php ))))))))

Der stod, at det i langt de fleste tilfælde er drivere, der er problemet. Den eneste driver jeg har installeret idag er til webcam (der sidder i skærmen). Og da jeg slettede den, kunne jeg lukke ned :-)

JUUBIIIIIII, HVOR ER JEG GLAD! Jeg kan dog bare ikke bruge mit webcam, hvilket er ufedt, men hellere dét, end ikke at kunne lukke ned!

I skal i hvert fald have tak for jeres interesse. Lad mig dele de beskedne 60 points mellem jer. vejmand, smider du et svar? Endnu engang tak!
Avatar billede vejmand Juniormester
08. november 2007 - 22:43 #7
Nej tak, jeg springer over.
Godt du fik løst problemet.  :-)