Avatar billede droida38 Nybegynder
08. november 2007 - 12:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Slideshow program

Er der nogen som kender til et gratis program som kan bruges til at lave et slideshow med. Det skal ganske enkelt kunne vise et antal billeder i en bestemt rækkefølge og skifte billede når man trykker på en tast. Jo mere simpelt desto bedre.

På forhånd tak.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. november 2007 - 21:07 #1
Det kommer jo an på hvad du skal bruge det til. Hvis det blot er fremvisningen på PC, kan du jo åbne billederne med Windows Billed- og faxfremviser.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. november 2007 - 21:08 #2
Avatar billede droida38 Nybegynder
08. november 2007 - 21:14 #3
ehm. jo tak, men hvis jeg har 6000 billeder og gerne vil lave en  fremvisning af 100 billeder i en bestemt rækkefølge, så er det ikke særlig optimalt.

Umiddelbart kunne jeg bare lave det i powerpoint, men jeg vil gerne kunne fremvise på en computer hvor det ikke er installeret. Det er ok med installation af en lille fremviser, men jeg har også set programmer som danner en .exe fil og det lyder som en god løsning, jeg har dog ikke fundet nogen som er gratis og som kan styres via tastaturet (kun via en pause angivet i sekunder).
Avatar billede falster Ekspert
08. november 2007 - 23:43 #4
Vallen JPegger her kan installeres "stand alone". Hvis man sætter intervallet meget højt - op til én time - kan man gå frem og tilbage mellem billederne v.h.a. Page Up og Down.

http://www.vallen.de/freeware/index.html#Vallen%20JPegger

"The Slide show mode allows one to show all the bitmaps sequentially in the specified order. The Slide show mode is started and terminated (toggle function) via Slide show out of the Edit menu or via shortcut <F10>.

During slide show mode a context menu via right mouse click is available. If any of the keyboard shortcuts are pressed the Slide show is terminates also.

The time interval each bitmap is shown is freely definable in Preferences."
Avatar billede droida38 Nybegynder
09. november 2007 - 08:24 #5
Vallen lød umiddelbart som et godt bud, men man kan kun få vist indeholdet af en bestemt mappe i sorteret orden, f.eks. a-z, dato/tid m.v. Det betyder at hvis jeg helt selv vil bestemme rækkefølgen så er jeg nødt til at omdøbe billederne. Det er præcis det jeg gerne vil slippe for.
Avatar billede falster Ekspert
09. november 2007 - 08:45 #6
OK. Men det kan gøres let som batch. F.eks. med CKRename

http://www.musicsucks.com/CKSoft/CKRename/index.htm

eller søg på "Bulk Rename Utility".
Avatar billede droida38 Nybegynder
11. november 2007 - 00:23 #7
Jeg fandt PicturesToExe 5.0, det er godt nok ikke freeware.
Avatar billede droida38 Nybegynder
11. november 2007 - 00:24 #8
Jeg fandt PicturesToExe 5.0, det er godt nok ikke freeware.
Avatar billede oz1eqp Nybegynder
07. august 2008 - 12:26 #9
Prøv denne her http://eunq.com
Det hedder iWebalbum og er gratis.
oz1eqp