Avatar billede humlebi Nybegynder
07. november 2007 - 16:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

forholdet mellem formular og tabeller

Hej
Jeg er nybegynder hvad angår databaser og access - så mit spørgsmål er måske lidt dumt:
Nu har jeg oprettet nogle tabeller, og derefter oprettet en formular, der bruger felter fra flere tabeller. Når jeg opretter poster i formularen, kan jeg se dem i tabellen, men hvis jeg senere kigger i formularen, er de væk. Og opretter jeg en post i en tabel, kan jeg ikke se den i formularen. Hvordan kan det være?
Avatar billede mugs Novice
07. november 2007 - 16:42 #1
Har du sat formularen's egenskab dataibndtastning til Ja?
Avatar billede mugs Novice
07. november 2007 - 16:43 #2
Når du bruger flere tabvller til din formular, har du oprettet nogle relationer mellem tabellerne. Derefter en forespørgsel - Kan du se alle poster i denne forespørgsel?
Avatar billede humlebi Nybegynder
07. november 2007 - 16:48 #3
Jeg har ikke oprettet en forespørgsel, da jeg oprettede formularen. Skal jeg det?
Finder lige ud af det med egenskab....
Avatar billede humlebi Nybegynder
07. november 2007 - 16:51 #4
Hvor ser jeg det med formularens egenskaber? Det er access 2007
Avatar billede mugs Novice
07. november 2007 - 17:20 #5
Kender ikke noget til Acess2007. Men prøv om ikke du kan gå i designvisning af formularen og se dennes egenskaber i fanen Data.

Hvordan vil du se data fra flere tabeller uden relationer mellem dem og en forespørgsel?

Det er altid vigtigt at fortælle ved spørgsmålets udformning, hvilken version det drejer sig om. Havde jeg vidst det var 2007, havde jeg ikke kommeteret det :o)
Avatar billede humlebi Nybegynder
07. november 2007 - 18:23 #6
O.k. Jeg skal huske at formulere spørgsmålet mere nøjagtigt næste gang. Men tak fordi du prøvede.
Avatar billede humlebi Nybegynder
24. januar 2008 - 13:52 #7
lukker