Avatar billede emort Nybegynder
07. november 2007 - 14:03 Der er 4 kommentarer

Swap File og 2 hardiske?

Hej med jer
Jeg har måske et lidt filosofisk spørgsmål:
"Vil jeg kunne hente noget performance forbedring ved at flytte swap filen over på en IKKE system Disk, men som køre langsommer end system disken?

Setup:
os: Wixp pro..
HD 1 = 10000 Rpm 150 GB System disk.
HD 2 =  7200 Rpm 80 GB Data Disk.
Ram 1,5 GB.

Altså flytte swap filen fra HD1 til HD2; det er kun en gang i mellem der bliver skrevet til HD2 da det er rent FILE lager, eller er HD1 så meget hurtigere at det ikke betyder en hat?
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2007 - 15:23 #1
Avatar billede emort Nybegynder
08. november 2007 - 09:59 #2
så det du siger er at jeg lige så godt kan ligge sidefilen på samme disk som system disken?
Avatar billede emort Nybegynder
09. november 2007 - 08:27 #4
rigtige gode links..
Men ingen af dem siger at swap filen lige så godt kan ligge på en vol frem for en separat dedikerede disk?
ingen snakkerom hastighed på diskene.

vil det forekspempel være bedst at:
opdele HD 1 i 140 gb og 10 gb til en swp vol?
eller er det så lige meget? fordi den skal ligge på en anden hardisk før det giver mening.?
Linket om handlende  Afsæt mere ram til cache lyder interessant men den skriver godt nok ikke hvad det er for typer af programmer der måske vil få det ringer af det.