Avatar billede c-lectic-a Nybegynder
07. november 2007 - 00:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

HYL! Min pc går ned!

Nu vil jeg lige høre.. Min pc startede igår aftes på at lukke ned lige pludselig. Den går i sort og skal slukkes på væggen før den kan genstarte.. Dette er sket omkring 10 gange i løbet af et par timer..

Blæseren ser ikke beskidt ud og jeg har rengjort kabinettet indeni så godt jeg kunne..

Jeg har taget siden af den for at den kan komme af med luft..

Det er en 2 år gammel pc, 1300 MhZ og bruger Win Xp Pro..

Den har kørt helt fint indtil igår...

Nogen der har en ide? Og mangler I oplysninger så spørg...
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2007 - 07:02 #1
Det lyder som om det er strømforsyningen der slår fra (termosikring) det kan skyldes defekt strømforsyning eller defekt hardware der sluger for meget strøm
Avatar billede c-lectic-a Nybegynder
07. november 2007 - 07:15 #2
Den har lige gjort det igen selvom den fik en pause hvor den var slukket en fire timer..

Hvad vil du foreslå at jeg får gjort? Få afprøvet en ny strømforsyning? Tror manden har en liggende vi kan bruge...
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2007 - 09:10 #3
"Få afprøvet en ny strømforsyning?" Ku` være en god ide
Avatar billede c-lectic-a Nybegynder
07. november 2007 - 18:10 #4
Hej Helgec - manden tager en ny strømforsyning med ud - han har nemlig også mistanke til at det er den det er galt med.. for der er ikke tilkoblet ny hardware i laaang tid så måske det er strømmen den er gal med...

Er du ikke venlig at lægge et svar så jeg kan give dig dine point..
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2007 - 18:15 #5
Det gør jeg da gerne
Avatar billede c-lectic-a Nybegynder
08. november 2007 - 00:57 #6
Jæs - vi fandt problemet... der lå et tommetykt lag af støv inde i processorkøleren og i strømforsyningen... Nu ser den ud til at køre...
08. november 2007 - 07:48 #7
Her er et andet skrækeksempel -> http://hemmingsvej.dk/spywarefri/tekster/nullermand.jpg ...
Avatar billede c-lectic-a Nybegynder
08. november 2007 - 17:07 #8
Hjælp!! Sådan så min også ud - omend ikke værre... Den gik ned igen i aftes efter den var renset så har skiftet tilbage til mit gamle grafikkort da det er det sidste der er skiftet i den.--