Avatar billede mkj Nybegynder
11. juni 2001 - 11:29 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Print af sidetal i Word

Når jeg i Word printer dokumenter ud, som har indsat side x-af-y i sidefoden, så bliver det første eksemplar som jeg printer forkert (der står f.eks. side 5 af 5, selvom der er 12 sider), men hvis jeg printer flere kopier ud samtidig, så bliver de efterfølgende prints rigtige. På skærmen står der også det rigtige. Hvad f* er det for noget ?
Avatar billede jensgram Nybegynder
11. juni 2001 - 11:33 #1
Det sker også for mig. Det er altså røv-irrirterende.

;-[
Avatar billede senj Nybegynder
11. juni 2001 - 11:37 #2
Det er en fejl i word - man kan normalt komme uden om det ved at droppe det samlede side antal så der bare står \"side 10\". Det er noget shit - men sådan er det! Man kan evt. skrive det samlede antal selv - men så er man jo lidt tilbage i stenalderen. :-)

/senj
Avatar billede lasse_d Nybegynder
11. juni 2001 - 11:45 #3
Prøv evt. at markerer alt og tryk F9 inden du printer ud. Alternetivt at markerer sidetallet på den sidste side og her trykke F9.
F9 opdaterer alle \"auto-felter\" og jeg har gjort det til en vane at gøre det inden udprintning...
Avatar billede mkj Nybegynder
11. juni 2001 - 12:08 #4
Det virkede desværre ikke...
Avatar billede mkj Nybegynder
11. juni 2001 - 12:11 #5
Men hvis det er en generel fejl i Word, skulle man da tro, at der var mulighed for at omgå det. Jeg krydser fingre for, at der er nogen som ligger inde med en løsning.
Avatar billede repsac Nybegynder
11. juni 2001 - 12:11 #6
Kender det godt!!!!
Jeg skriver selv - når jeg er færdig - antallet af sider ind ...
Avatar billede senj Nybegynder
11. juni 2001 - 12:18 #7
Mkj>> Det skal du ikke regne med! Brug stenalder metoden som repsac og jeg hentyder til eller drop det samlede antal.
Avatar billede johs_j Novice
11. juni 2001 - 19:19 #8
Check Funktioner/Indstillinger. Fanen Udskriv.
Punktet Opdater felter skal være krydste af. Prøv nu at vise dit dok. i Udskrift inden du skriver det ud. Hvis sidetallene er ok skulle det være i orden.
Avatar billede piphans Nybegynder
13. juni 2001 - 11:48 #9
Hvis det er Word 2000 kan fejlen rettes ved at indlæse SR1

P
Avatar billede jensgram Nybegynder
13. juni 2001 - 17:33 #10
piphans >> SR1 ???
Avatar billede piphans Nybegynder
14. juni 2001 - 08:18 #11
Jeps - SR1 = service release 1.

Klik på hjælp, herefter på om Microsoft Word, så kan du i den øverste linje læse om den er installeret. I så fald står det i en parantes lige efter Microsoft Word 2000

P
Avatar billede jensgram Nybegynder
14. juni 2001 - 09:34 #12
takker :)
Avatar billede mkj Nybegynder
14. juni 2001 - 11:36 #13
Svaret fra johs_j lyder meget plausibelt, men jeg valgte at gå den slagne gang og installerede SR1 - og det virker! Derfor en lille del af kagen til johs_j og den største til piphans.