Avatar billede timmse Nybegynder
06. november 2007 - 12:48 Der er 16 kommentarer

computeren starter og slukker indenfor 5-30 sek.

Computeren laver stadig den samme fejl hvor den slukker efter behag :)(efter at have tjekket ram og sat nu PSU i). men vi har opdaget at det er blevet muligt at starte computeren ved at trykke på keyboardet eller musen. dette betyder at der er overgang ikke? kan dette løses af afstandsstykker under bundkortet, eller er der andre forslag??
Avatar billede thesheriff Nybegynder
06. november 2007 - 12:58 #1
At I kan tænde PC'en vha. keyboard eller mus, skyldes en indstilling i BIOS.

Hvilke temperaturer har cpu'en?

Hent evt. CoreTemp og smid en bid af loggen omkring tidspunktet hvor den crasher herind:

http://www.thecoolest.zerobrains.com/CoreTemp/
Avatar billede thesheriff Nybegynder
06. november 2007 - 12:59 #2
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2007 - 13:38 #3
Prøv lige denne og se om det stadig sker

1. Klik start og klik kør
2. Skriv i feltet : shutdown -a
så genstarter den ikke mere eller hvad ?
Avatar billede timmse Nybegynder
06. november 2007 - 14:04 #4
som skrevet i en tidligere tråd, har cpu temp ikke været høj. vi kørte en halv time inden den gik ned, det sagde aida32 en cpu temp på 50. den har kørt stabilt i samme maskine før omkring 60-62 grader, satte ny køler på for at sænke temp og det har virket :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
06. november 2007 - 14:09 #5
Lad os se en måling fra CoreTemp også :)
Avatar billede timmse Nybegynder
06. november 2007 - 14:19 #6
der kommer en fejl fra programmet, skyldes nok at det er en k7 arkitektur og programmet kun finder k8 versioner, har du et andet program?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
06. november 2007 - 14:35 #7
Hvilken cpu er der tale om?

(Har du prøvet ibtages forslag?)
Avatar billede timmse Nybegynder
06. november 2007 - 14:45 #8
det er en amd athlon XP 2600+, har ikke prøvet ibtages forslag, ikke altid at den når ind i windows :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
06. november 2007 - 14:55 #9
Virkede den inden I satte ny køler på?
Avatar billede timmse Nybegynder
06. november 2007 - 16:36 #10
ja der kørte den fint, ingen problemer. det var for at sænke cpu temp at vi satte ny køler i. var nødt til at clocke cpu ned før, da den blev varm i et meget fyldt kabinet. den kørte 1900+ før den nye køler med 60-62 grader. nu er den på 50-52 grader som 2600+. skal lige pointeres, fejlen sker både når vi kører 1900+ og 2600+. mange tak for de gode input, dette er en kanon side.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2007 - 16:38 #11
Hvis mit forslag forhindre den i at genstarte, er det tegn på at du har noget snavs på computeren, som er årsag til dit problem, og derfor kan udelukke at det er noget med din hardware der er problemer med.

Så prøv lige om ikke du kan komme så langt at du kan komme til at indskrive shutdown -a i START/KØR
Avatar billede timmse Nybegynder
06. november 2007 - 20:49 #12
den lukker ikke ned og genstarter ibtage. den lukker ned og blir nede :). der er lys i powerknappen og keyboard, men intet kører, heller ikke PSU blæser eller noget.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2007 - 21:57 #13
Koden skal forhindre at computeren lukker ned - før du beder den om det - gør den det ?
Avatar billede timmse Nybegynder
07. november 2007 - 23:04 #14
skulle årsagen til at bruge shutdown -a ikke være at undgå at windows lukker af sig selv? dette sker ikke her, computeren dør bare og alt går ud, undtagen lys i power pæren. men intet kører og der skal soft offes før der kan tændes igen.
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2007 - 23:57 #15
Når du skriver

shutdown -a

i START/KØR og trykker OK

og din computer ikke lukker ned (som er dit problem)
er det virus/trojan'er der er årsag til dit problem.

Lukker din computer alligevel ned når du bruger ovennævnte skal problemet søges i din soft-eller Hardware.
Avatar billede timmse Nybegynder
19. november 2007 - 02:02 #16
den lukker alligevel ned, nogengange tager det 10 sek og andre 1½ time, er meget mystisk.