Avatar billede ffparken Nybegynder
05. november 2007 - 22:52 Der er 5 kommentarer

Overvågning af min printer ?

Hej
Jeg søger et program, som kan bruges til at overvåge min printer med.
Det skal forståes på følgende måde.
Jeg har en Brother HL-2070N som er koblet til min ruter, printeren er del med huset øvrige beboer hvilket betyder at de frit kan udskrive på min regning.

Jeg ønsker derfor et program, som gør det muligt for mig altid at se hvem og hvor meget de forskellige brugere har udskrevet og muligvis sætte en form for begrænsning pr bruger, altså 500 udskrivninger f.eks.

Hvis nogen kender til et sådan program, og gerne gratis ville det være super

På forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. november 2007 - 22:58 #1
Så ville jeg også gerne kende det :-)

Der findes meget få sådanne programmer - og de fleste er baserede på at man printer gennem en printserver, hvorpå programmet så ligger installeret.

Enkelte programmer arbejder ud fra at læse informationer om de enkelte PC´eres udskrifter i PC´ens registreringsdatabase - men sender stadig data til den centrale server. Det kræver naturligvis læserettigheder til PC´ens registreringsdatabase....

Da der er udviklet meget få af den slags løsninger, tvivler jeg på der er nogle gratis imellem.

Jo - enkelte producenter - f.eks. HP, Canon, Lexmark, har programmer der kan køre og holde lidt styr på sådan noget... - men det kræver igen en af de to ovenstående krav (Server eller adgang til reg. db.).

Du kunne prøve at kigge på MarkVision fra Lexmark. Det er nok det nærmeste gratis alternativ...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. november 2007 - 23:06 #2
Her er et link: http://www.lexmark.com/lexmark/sequentialem/home/0,6959,204816596_655003438_676497029_en,00.html

De har åbenbart taget den af den danske side....
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. november 2007 - 08:29 #3
pcounter var billigt i gamle dage, men jeg tror det er blevet dyrt nu, prøv at se på http://www.pcounter.com. programmet er rigtig godt
Avatar billede ffparken Nybegynder
06. november 2007 - 18:36 #4
Jeg er ikke helt klar over om det er mig der ikke forstår mig på programmet, men det virker som om at man er nødt til at have en server for at kunne bruge denne
Avatar billede leif Seniormester
06. november 2007 - 21:12 #5
Ja, du er.