Avatar billede allan21 Nybegynder
11. juni 2001 - 11:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Rapporttilretning C5

Hvordan indsætter man ekstra headfooter, når der samtlig er body´s.
Avatar billede dma Nybegynder
11. juni 2001 - 17:37 #1
Lidt kryptisk - beskriv det lidt mere præcist!
Avatar billede allan21 Nybegynder
11. juni 2001 - 20:55 #2
Korrekt dårligt beskrevet.
Der er for lidt \"luft\" mellem et felt som har linietype pageheader og et felt som har linietype body.
Derfor vil jeg indsætte nogle ekstra tomme linier af typen pageheader.
Hvordan gør jeg det, og er det måden at gøre det på????
Avatar billede jasman Nybegynder
11. juni 2001 - 21:30 #3
Øeh ja ... hvis du vil have blanke linier mellem en pageheader og en body, så er det vel måden at gøre det på.

Fremgangsmåde:

Du sørger for at systemet er i INS(ERT) mode.
Kig på bundlinien nede til højre. Hvis der står
INS, er det fint, hvis ikke så tryk på tasten INSERT.
Derefter placerer du blot markøren EFTER sidste felt på pageheader linien.
Tryk herefter ENTER, og du får en NY linie med typen pageheader.
Det er vigtigt at du kun trykker ENTER når du har placeret markøen EFTER sidste felt, ellers flytter systemet alle felter som står efter markøren ned på næste linie.
Hvis du evt. vil have flere blanke linier, så stil markøren i den nye (blanke) linie og tryk ALT+L, SHIFT+F5 og ALT+I.

Håber det hjælper.