Avatar billede weez Nybegynder
05. november 2007 - 18:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tastatur på bærbar har fået ændret ijklmopuæ

Jeg sidder nu og skriver på et usb tastatur til min bærbar, da det man normalt bruger i den bærbare har fået ændret tasterne af en eller anden grund jeg ikke fatter.

Skriver jeg alfabetet op så laver den tasterne om en del steder:
Normalt:abcdefghijklmnopqrstuvxyzæøå
Bærbar :abcdefgh51230n6-qrst4vxyz+øå
Som i kan se:___ijklm_op____u____æ er disse lavet om. Jeg har ikke sagt ja til noget, men spekulerer på om det er noget virus af en art så er igang med Defender, men tror det er noget fundementalt nede i reg filen eller noget? Jeg kører Vista.

Den som finder løsningen før pointsene.
Avatar billede weez Nybegynder
05. november 2007 - 18:28 #1
Keyboard er sat til dansk self.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
05. november 2007 - 18:31 #2
Du har vist fået slået num lock til, så de "farvede taster" har funktion.
se fx på tasten I, der er også et 5-tal.
Find num lock på tastatur og slå den fra.
Hvis det står "farvet" som de nævnte taster, så hold tasten "fn" nede imens.
Avatar billede weez Nybegynder
05. november 2007 - 18:34 #3
Når jeg ser efter er det som om, at numpad er flyttet over på UIO 456 JKL 123, hvordan det så kan lade sig gøre på et build-in keyboard i en bærbar...
Avatar billede weez Nybegynder
05. november 2007 - 18:35 #4
Jep du har helt ret. Troede ikke det var noget jeg manuelt havde lavet hehe. Takker :)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
05. november 2007 - 18:36 #5
Det var så lidt :)