Avatar billede musikmuzak Nybegynder
05. november 2007 - 16:30 Der er 6 kommentarer

Konvertering af Acces til MySQL database.

Er der nogen der kender sværhedsgraden af at konvertere en database i Acces til MySQL. Databasen bruges til søgning på diverse parametre og indeholder derfor en del "felter". Jeg er ikke IT-kyndig og skal derfor have en programmør til at lave det for mig. Jeg har fået nogle tilbud på 950kr i timen. Synes det er lovligt meget i overkanten eftersom jeg ikke ved hvor lang tid det tager og hvor svært det er...

Nogen der kender til sværhedsgraden af en sådan opgave???
Avatar billede ffsoft Praktikant
05. november 2007 - 21:40 #1
Der findes et værktøj til at overføre alle tabeller med alle felter
fra Access til mySql. Det kan gøres på ca. ½ time. Selvfølgelig afhængig
hvor mange tabeller og hvor meget data der skal flyttes.
Derefter skal der laves relationer mellem tabeller, det er måske
1 times arbejde. That's it.

Det kræver at Access db'en er fornuftigt bygget op og normaliseret.

Jeg har gjort det mange gange efterhånden og du kan godt få en fast
pris på opgaven.
Avatar billede ffsoft Praktikant
06. november 2007 - 10:23 #2
Avatar billede sth Novice
08. november 2007 - 09:48 #3
jeg har selv brugt denne flere gange: http://www.mdbtomysql.de/download/MdbToMySQL.msi
min erfaring er at det virker super
Avatar billede ffsoft Praktikant
08. november 2007 - 11:40 #4
sth: Udmærket værktøj, det generer de SQL udtryk der skal til for at danne tabellerne (CREATE TABLE) og indsætte data (INSERT INTO).

Det værktøj som mySQL har udviklet, laver tabeller og indsætter data i den database man har valgt. Undervejs kan man gemme SQL udtrykkene.

Ingen af værktøjerne tager relationer med over.

.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. november 2007 - 15:18 #5
Hvis det er MyISAM tabeller saa er det ikke muligt at have relationer ...
Avatar billede sth Novice
09. november 2007 - 14:58 #6
musikmuzak: i starten da jeg begyndte med mysql brugte jeg Access til at danne de forespørgelser der skulle bruges til at hente data fra tabeller med relationer