Avatar billede znuggle.com Nybegynder
05. november 2007 - 16:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mailserver på Ubuntu LAMP

Hejsa!

Jeg vil gerne sætte en LAMP-server op baseret på Ubuntu. Jeg har i en periode brugt Ubuntu (både med GNOME og KDE) som workstation og har været positiv omkring måden, det fungerer på - derfor vil jeg bruge Ubuntu som server.

Jeg har fundet flere guides på nettet, og det ser ud til at være relativt simpelt at sætte en LAMP-server op. Dog har jeg lidt problemer med at finde ud af, hvordan jeg skal sætte en mailserver op. Er der nogen, der kan hjælpe mig med det?

Det skal siges, at evt. gerne må være gratis. Hensigten med serveren er ikke, at den skal være meget stor - indtil videre skal den bare have ca. 50 konti. Det skal også siges, at jeg ikke er specielt erfaren, når det kommer til Linux, så hvis der findes noget nemt og enkelt, er det at foretrække over noget svært og avanceret.

På forhånd tak! :-)
Avatar billede znuggle.com Nybegynder
05. november 2007 - 18:33 #1
Slet ingen hjælp? :-)
Avatar billede lassebm Nybegynder
06. november 2007 - 11:20 #2
Skal det være med virtuelle brugere/adresser, eller skal de findes i en database??
Avatar billede znuggle.com Nybegynder
07. november 2007 - 13:53 #3
Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener. Hvad jeg ønsker er bare en mailserver, der kan håndtere indgående mails! :-)
Avatar billede lassebm Nybegynder
08. november 2007 - 18:03 #4
Avatar billede znuggle.com Nybegynder
25. november 2007 - 17:46 #5
Tak skal du have :)