Avatar billede rina Nybegynder
05. november 2007 - 14:35 Der er 2 kommentarer

guidelines for opdatering af webreferencer

hejsa

Vi har en klient applikation der tilgår en Webservice.

Vi er i tvivl om Microsofts guidelines for hvornår man skal opdaterer sine webreferencer i forhold til ændringer på webserveren.

Vi har nogle gange oplevet at der er ændret, tilføjet eller slettet i NYE Webservice metoder og gamle metodekald begynder at opfører sig mærkeligt.
F.eks. sender klienten en int = 20 over som på klienten siden bliver til en int = 0 (altså defaultværdien for int).
Når klienten opdaterer sine webreferencer, spiller det igen.

Vi vil gerne finde ud af hvornår dette kan opstå, da det vil være kedeligt at sende en ny version af webservicen ud, og de gamle metoder så fejler.
Det kan da ikke passe man skal opdaterer alle klienter også, vel?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. november 2007 - 02:09 #1
Hvis der er lavet inkompatible ændringer til servicen, så vil alle statisk
byggede klienter fejle.

Derfor bør du altid tilføje til og ikke ændre i web services.
Avatar billede rina Nybegynder
08. november 2007 - 20:38 #2
Hej Arne
Jeg vil tro at dynamisk bygget (altså propertien skiftet fra statis til dynamisk) har samme effekt. Jeg læste en engelsk indlæg om en der havde problemer med det indtil han sørgede for alle webservice servere havde samme build langt på.
Jeg tror heller ikke det er så enkelt som bare kun at tilføje og kompabilitet. Vi har oplevet at ændre fra en long til en int, det gik galt, selv om det jo er en kompatibel ændring. (kun den metode fejlede, de andre var ok)
Vi har også prøvet at tilføje en ny metode og straks efter lave en ændring til den nye metode og selv om klienten ikke brugte den nye metode, kik det galt.

Tror jeg en dag prøver at lave alle mulige test, sådan at jeg kan sporer mig ind på hvad der går godt og hvad der går skidt, for jeg kan ikke finde noget officielt fra Microsoft eller andre steder.