Avatar billede keldo Nybegynder
05. november 2007 - 13:55 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Installationsprogrammet fandt ingen harddisk på din computer?

Jeg er ved at installere XP på min Dell 1730 i stedet for den Vista der ligger på. Når jeg indsætter min XP cd-rom og den begynder at skulle installere, får jeg en fejlmed helt i starten som siger : "Installationsprogrammet fandt ingen harddisk på din computer"
Hvorfor det??? Der ligger Vista på den og den virker fint, jeg vil bare gerne formatere og ligge XP på i stedet. Hvorfor kan den ikke finde min harddisk??
Avatar billede nhe Nybegynder
05. november 2007 - 13:59 #1
Fordi SATA-driveren til din HD ikke er inkluderet i din XP CD-Rom.
Avatar billede nhe Nybegynder
05. november 2007 - 14:01 #2
Se evt. her eller søg her på eksperten på SATA og XP. Der er mange tråde om emnet... http://www.eksperten.dk/spm/681561
Avatar billede keldo Nybegynder
05. november 2007 - 14:09 #3
jo tak venner, det har jeg også fundet ud af. Det kunne være mere interessent med en løsning..... :-)... jeg har jo ikke noget a-drev og kan derfor ikke installere fra flobby....
Avatar billede hcma Novice
05. november 2007 - 14:16 #4
så må du prøve at slipstreame din cd så den includerer sata-driveren.
http://www.nliteos.com/  (let, simpel og med god instruktion)
Avatar billede tonygk Nybegynder
05. november 2007 - 14:19 #5
Kom på din bios, advanced, og harddisk. Der skal du skifte hhd support. Jeg kan ikke fortælle præcist til hvad, da det forskelligt fra bios til bios. nogle skal man sætte til Lagacy og andre til Enable osv. Men der er ikke mange valg muligheder i dette option. Enten kan du selv prøve det, eller fortælle mig om de muligheder der er, så kan jeg hjælpe dig mere.
Avatar billede nhe Nybegynder
05. november 2007 - 14:19 #6
OK -  hvis du ikke har eller kan låne et drev (hvilket nok ville være det nemmeste) så kan du slipstreame driverne ind i dit XP-image. Der står lidt om det her. http://www.boegebjerg.dk/lars/sata2.htm
Avatar billede keldo Nybegynder
05. november 2007 - 15:08 #7
OK,det var løsningen, jeg fik en ven til at slipstreame driverne ind på en xp.
hcma...smid også et svar, så får i begge point.
Avatar billede hcma Novice
05. november 2007 - 15:21 #8
svar  :o)
Avatar billede keldo Nybegynder
05. november 2007 - 15:24 #9
Tak :-)
Avatar billede nhe Nybegynder
05. november 2007 - 15:26 #10
takker :-)