Avatar billede debille Nybegynder
05. november 2007 - 09:22 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Ompartionering af harddisk

Hej
Jeg har delt min HD i 3; men vil gerne ændre på størrelsen af de tre drev, er dette ladesiggørligt. (XP Pro).
mvh
Jens
05. november 2007 - 10:11 #1
... er det en HD MED styresystemet på ?
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2007 - 10:16 #2
Avatar billede debille Nybegynder
05. november 2007 - 13:48 #3
ja, den er delt i C:, E: og F: hvor XP ligger på C, og jeg ville gerne tage lidt plads fra E og F til C
05. november 2007 - 22:29 #4
PS:
Hvis det er et spm. om pladsmangel på C (med styresystemet) så prøv dette trix:

Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek. Hent den lille batfil, dobbeltklik på filen, og der går et split sek. Så er temp renset.
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat
05. november 2007 - 22:30 #5
Velkommen til Eksperten.dk
Generelt -> http://expfaq.dk/
Avatar billede debille Nybegynder
07. november 2007 - 06:03 #6
Tak for velkomsten.
Problemet blev ikke helt løst, kan det evt lade sig gøre at flytte swap-filen til et af de andre drev?
07. november 2007 - 07:27 #7
Evt. deaktivere DVALE ?
Jo du ka' godt få flyttet pagefile.sys til et andet drev og vinde lidt der...
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2007 - 09:09 #8
Hvorfor blev problemet ikke løst??
Avatar billede vejmand Juniormester
07. november 2007 - 09:14 #9
Flyt swap-filen

Har man et ekstra drev, kan man med fordel flytte sin swap-fil derover. Det virker bedst, hvis man flytter den til et tomt drev og angiver en fast størrelse, så den kommer til at ligge pænt og sammenhængende i starten af drevet.

Sådan gør man:

Højre-klik på Denne computer.
Vælg Egenskaber.
Vælg Ydeevne.
Vælg Virtuel hukommelse.
Vælg Harddisk.
Angiv det ønskede drev og genstart computeren.

Sakset herfra: http://hjem.get2net.dk/jkbo/tips/tips_virtuel_hukommelse.htm
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2007 - 15:52 #10
Lidt repons??
Avatar billede debille Nybegynder
15. november 2007 - 11:16 #11
Jeg har ikke turdet kaste mig ud i en ompartionering, så jeg har bare geninstalleret div. programmer på de andre drev. Tak for hjælpen.
Jens
Avatar billede debille Nybegynder
16. november 2007 - 10:03 #12
Jeg slutter her