04. november 2007 - 22:09Der er
5 kommentarer og 2 løsninger
hjælp til opstart af en database
Hej
Jeg vil høre om jeg kan få lidt hjælp til at lave en database. Jeg har en medlemsliste i et regneark.
Jeg vil nu gerne have en database, hvor jeg kan importere disse medlemmer, i nogle faste felter : navn, adresse, tlf, mail osv.
Herefter skal jeg så have mulighed for at indtaste 2 slags oplysninger til hver enkelt medlem.
En "stamoplysninger" og "kommunikation"
Er der mulighed for at få hjælp til at starte sådan en databse op?
JEg vil tro at det drejer sig om at få oprettet tabellerne og relationerne.og så en lille smule til udskriften Så burde jeg kunne hulte mig igennem resten.
Meget kort kan du importere et Excel ark til Access med flg. kode:
DoCmd.TransferSpreadsheet acImport, 8, "TABELNAVN", "STI TIL EXCEL ARKET", False, ""
Tabeller bør være en temporær tabel, hvorefter du sender data over i din endelige tabel med felterne "stamoplysninger" og "kommunikation" som du herefter kan udfylde.
Jeg er da også gerne behjælpelig med en importløsning :-)
Synes godt om
Slettet bruger
05. november 2007 - 11:18#6
Hej, opret en ny database og så gå i Hent Eksterne Data -> Import
Så vælg excel fil under filtype og åben dit excelark, så følger du guiden og vupti så har du din tabel. Så åbner du tabellen i designvisning og opretter de 2 ekstra felter. Herefter vælger du faneblad formular og opretter en formular vha. guiden.
Så skulle du være kørende!~)
Synes godt om
Slettet bruger
05. november 2007 - 11:19#7
Et er selvfølgelig teori og noget andet er....
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.