Avatar billede magmat Nybegynder
04. november 2007 - 22:09 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

hjælp til opstart af en database

Hej

Jeg vil høre om jeg kan få lidt hjælp til at lave en database.
Jeg har en medlemsliste i et regneark.

Jeg vil nu gerne have en database, hvor jeg kan importere disse medlemmer, i nogle faste felter : navn, adresse, tlf, mail osv.

Herefter skal jeg så have mulighed for at indtaste 2 slags oplysninger til hver enkelt medlem.

En "stamoplysninger" og "kommunikation"

Er der mulighed for at få hjælp til at starte sådan en databse op?

JEg vil tro at det drejer sig om at få oprettet tabellerne og relationerne.og så en lille smule til udskriften
Så burde jeg kunne hulte mig igennem resten.

Er der nogen der har mod på at hjælpe mig igang?
Avatar billede mugs Novice
04. november 2007 - 22:16 #1
Meget kort kan du importere et Excel ark til Access med flg. kode:

DoCmd.TransferSpreadsheet acImport, 8, "TABELNAVN", "STI TIL EXCEL ARKET", False, ""

Tabeller bør være en temporær tabel, hvorefter du sender data over i din endelige tabel med felterne "stamoplysninger" og "kommunikation" som du herefter kan udfylde.

Derefter sletter du den temporære tabel.
Avatar billede magmat Nybegynder
04. november 2007 - 22:36 #2
tak for svaret.
men da jeg er næsten blank indenfor access, kan jeg ikke forstå ovenstående. :-(
Avatar billede magmat Nybegynder
04. november 2007 - 22:42 #3
jeg kan alternativt spørge om hvad det skal koste at få lidt hælp til at komme igang? :-)
Avatar billede mugs Novice
04. november 2007 - 22:46 #4
Jeg tager ikke imod penge for at lave en db her på eksperten, det er jeg simpelthen ikke god nok til.

Men prøv at lave en formular. tag en kommandoknap fra din værktøjskasse og indsæt min kode i knappens Vedklik hændelse.

evt. kan du sen de dit regneark til:

mugs snabelting mail.dk
Avatar billede jensen363 Forsker
05. november 2007 - 10:05 #5
Jeg er da også gerne behjælpelig med en importløsning :-)
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2007 - 11:18 #6
Hej, opret en ny database og så gå i Hent Eksterne Data -> Import

Så vælg excel fil under filtype og åben dit excelark, så følger du guiden og vupti så har du din tabel. Så åbner du tabellen i designvisning og opretter de 2 ekstra felter. Herefter vælger du faneblad formular og opretter en formular vha. guiden.

Så skulle du være kørende!~)
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2007 - 11:19 #7
Et er selvfølgelig teori og noget andet er....
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Dyk ned i databasernes verden på et af vores praksisnære Access-kurser

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester





White paper
SAP: Skab værdi og minimér omkostninger med effektiv dokumenthåndtering