Avatar billede tubbe2 Nybegynder
04. november 2007 - 17:30 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Ny strømforsyning til Dell 8300

Jeg sad og kiggede lidt på min nuværende strømforsyning i min Dell Dimension 8300, og så fandt jeg ud af, at det er et Micro ATX bundkort/strømforsyning der sidder i den.
Så jeg tænkte på, om hvilken ny strømforsyning jeg skulle købe? Har tænkt på en fra Dell, men det ser ud til de ikke sælger dem i Danmark. Så jeg fandt en på edbpriser, og jeg kunne godt tænkte mig at vide, om den er kompatibel med min pc?

Det er en A Power 420-Watt Micro ATX, Link her http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=388925
Min Dell D8300 er cirka 4 år gammel (slutningen af 2003, eller starten af 2004).
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. november 2007 - 17:55 #1
Ja, den burde passe.

Du kan jo prøve at måle den fysiske størrelse på din nuværende og den nye for at kontrollere, at det ER samme størrelse.
Avatar billede tubbe2 Nybegynder
04. november 2007 - 18:02 #2
Det jeg nu er mest bange for, er at bundkortet brænder sammen (har hørt noget om Dell's bundkort ikke har den samme spænding eller strøm? Er ikke helt sikker på det, men det ville være rart hvis det blev bekræftet :) )
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. november 2007 - 18:07 #3
Dell producerer ikke selv bundkortene og de plejer da at overholde ATX eller mciroATX standarderne.

Men om dit bundkort står af kan ingen selvfølgelig garantere, eftersom det har nogle år på bagen og allerede har været udsat for en defekt psu.
Avatar billede tubbe2 Nybegynder
04. november 2007 - 18:11 #4
Den er nu ikke defekt, den virker uden problemer, men da den kun er en 200W strømforsyning, er det ikke nok til at køre mit grafikkort (får grafik glitches, skærmen går sort i 30-40 sekunder noglegange) ;)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. november 2007 - 18:15 #5
Jamen så må du jo skifte :)

Desværre laves der (så vidt jeg ved) ikke rigtig gode psu'er efter microATX standarten, men den leverer da flere watt end den du har.
Avatar billede tubbe2 Nybegynder
04. november 2007 - 18:21 #6
Alternativet end den strømforsyningen er en Chieftec - http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=166454
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. november 2007 - 18:22 #7
Er du sikker på, at du ikke har plads til en ATX?
Avatar billede tubbe2 Nybegynder
04. november 2007 - 18:30 #8
Jep, det er jeg temmelig sikker på, kabinettet er modbydeligt lille, har lige taget et billede så du selv kan se - http://img125.imageshack.us/img125/359/dsc00384wd6.jpg
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. november 2007 - 18:34 #9
Hmm ser da ellers ud til, at være masser af plads bag til.

Prøv at mål helt præcist.
Avatar billede tubbe2 Nybegynder
04. november 2007 - 18:46 #10
15cm høj maks (fjernelse af CPU køler systemet ville måske virke, 8.8cm bred, og 14cm dyb (med mindre jeg fjerner PSU holderen)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. november 2007 - 18:52 #11
Jamen så ville denne psu være et rigtigt godt valg:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=391375

Du har for øvrigt ret i, at Dell i gamle dage havde deres eget "system" mht. psuer.

Det er dog længe siden, at jeg har set det og mener ikke det er aktuelt for din PC, selvom den har et par år på bagen :)
Avatar billede tubbe2 Nybegynder
04. november 2007 - 18:59 #12
Den ser ud til at lige passe ind, tror jeg vil bestille den på et senere tidspunkt, lige pt. mangler jeg penge, da min storebror skylder mig 5k.. Ved godt at det er en gammel pc jeg har, men da jeg lige har erhvervet mig en ny PS3, har jeg ikke pengene til at købe en ny ;)

Tak for hjælpen, håber så at den virker, ellers må jeg retunere den :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. november 2007 - 19:03 #13
Ja, værre er det jo ikke :)
Avatar billede tubbe2 Nybegynder
04. november 2007 - 19:15 #14
Vil lige sige, at jeg allerede har bestilt den, håber at få den senest tirsdag :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. november 2007 - 19:21 #15
Håber du bliver glad for den.

Kvalitets psu'er er dyrere, men holder længere og tjener hurtigt sig selv ind pga. højere effektivitet.
Avatar billede tubbe2 Nybegynder
04. november 2007 - 19:26 #16
Det kan du have ret i, men i den test jeg læste, er Cosairen den mest effektive, og selv stabil ved 400W load (kommer nok aldrig derop), og så er den også den mest lydløse + der er 5 års garanti fra Cosair :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. november 2007 - 19:27 #17
Og du behøver kun sætte de kabler til, som du skal bruge = mere plads i kabinettet.
Avatar billede tubbe2 Nybegynder
04. november 2007 - 19:37 #18
Hvis du mener at den er modulær, så er den det ikke, det er desværre ikke muligt at pille kablerne af den, men det gør heldigvis ikke så meget for mig.

Svarer tilbage på denne thread her når den er kommet, hvis du vil vide om den virker :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. november 2007 - 19:40 #19
Sorry forvekslede den med HX-serien...
Avatar billede tubbe2 Nybegynder
06. november 2007 - 20:19 #20
Hmm, havede den bestilt... og nu har jeg så fået en email fra dem, at de har annulleret min bestilling... De ville have at jeg var et firma eller lign.

"Hej Tobias,

Tak for din bestilling. Du bedes oplyse en firma adresse til levering for pakken bliver sendt med GLS og afleveret i dagtimerne så der skal være nogen til at tage imod pakken. Hvis ikke muligt kan vi naturligvis annullere din bestilling."

Og den i dag:

"Din bestilling er blevet annulleret og din Nordea betaling er tilbageført.

Med venlig hilsen

Hans Søderberg"

Jeg synes det er virkelig dårlig kundeservice og firma! De siger endda at de forhandler med private og sender med Post Danmark..
Det er i hvert fald sidste gang jeg nogensinde bestiller noget fra ShopItOnline!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
06. november 2007 - 20:42 #21
Ja det lyder noget amatøragtigt...
Avatar billede tubbe2 Nybegynder
06. november 2007 - 21:10 #22
Har så bare bestilt den fra Shg.dk nu, det er da i det mindste et firma man kan stole på :) Og da jeg er regulær kunde hos dem, ved jeg med sikkerhed at jeg får min strømforsyning.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
06. november 2007 - 21:17 #23
Dem plejer jeg også at bruge :)
Avatar billede jacotex Nybegynder
08. november 2007 - 21:26 #24
gider du ikke skrive hvordan de gik med montering og om det virker ?