Avatar billede thbech Nybegynder
04. november 2007 - 17:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

C-drev fra gammel partioneret XP-harddisk vises ikke i ny Vista-P

Hej,

Har i dag købt en ny PC med Vista og harddisk, da strømforsyningen på min gamle PC gik i stykker i går.

Min gamle PC kørte med XP, og harddisken var opdelt i C, D og E. Jeg har sat denne harddisk i min nye maskine.

På den nye Vista-PC vises den nye harddisk som C, og de gamle partioner D og E vises som D og E. Men jeg kan ikke se mit gamle C-drev, hvor bl.a. mine e-mails og bank-oplysninger ligger på.

Nogen der har en løsning til dette?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
04. november 2007 - 17:13 #1
Gå ind i diskhåndtering og tildel et nyt drevbogstav til den manglende partition.
Avatar billede thbech Nybegynder
04. november 2007 - 19:05 #2
Tak for svaret. Den manglende partition er desværre ikke synlig i diskhåndtering, så jeg kan ikke tildele et drevbogstav til den.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
04. november 2007 - 19:45 #3
Definer "ikke synlig" - var den vist som ikke-allokeret i diskhåndtering, eller fyldte D og E hele søjlen for den disk?

Tag evt. et skærmskud og læg op et sted - eks. http://imageshack.us - og lad os se hvordan det ser ud.
Avatar billede thbech Nybegynder
04. november 2007 - 21:06 #4
D og E fyldte hele rækken for den disk. C var i øvrigt boot-drev.
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2007 - 09:08 #5
Jeg tror du har mistet din filtabel (eller den er blevet corrupt) prøv at køre en "chkdsk /r /p" disken - du skal gøre det fra din installations-cd
www.helgec.dk/chkdsk.html
Avatar billede thbech Nybegynder
05. november 2007 - 22:28 #6
Det er godt nok pinligt nu. Jeg åbnede den gamle PC for at udskifte strømforsyning og så, at der sad endnu en harddisk deri. Jeg havde glemt, at jeg anvendte en gammel 40 GB hd som C-drev til XP installation. Sorry.

Jeg undskylder mange gange for ulejligheden og takker for indsatsen.