Avatar billede Mathias5148 Nybegynder
04. november 2007 - 14:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Tilføje flere porte til router

HEJ!
Nu jeg snart ved at få nok ...og google er ikke lige så hjælpsom for mig idag (ELLER DEN SIDSTE UGE FAKTISK :))

nå men jeg har en Linksys WRT300N router ..den har 4 porte ...men eftersom TV(tdc selecter),playstation,comp,netværk-harddisk osv. osv. kræver internet sååå rækker de 4 porte ik ret godt :(

så har jeg hørt at man kan sætte noget switch eller hub på? men google kan jeg ikke få til at bekræfte om det rigtigt :(

kan nogle eksperter forklar mig hvad for noget jeg skal købe for at der kan tilføjes flere computere (Med deres egen ip lige som normal router porte helst)

/Mathias
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. november 2007 - 14:52 #1
Du smider bare en switch i en af LAN-portene :)
Avatar billede leif Seniormester
04. november 2007 - 14:52 #2
Det ene kabel du har nu som går op i en Computer sætter du op i en Switch i stedet for så har du flere porte
Avatar billede Mathias5148 Nybegynder
04. november 2007 - 14:56 #3
ahh ... så det bare en simpel switch jeg skal kaste i en af lan portene? :)
http://thansen.dk/product.asp?c=1397107343&n=552697211&pn=800780041 <-- altså bare sådan en? :)

smid lige et svar eller to og jeg kaster point
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. november 2007 - 15:04 #4
Ja, hvis du tør at handle it hos thansen :)

Ellers kunne denne måske være noget:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=50237
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2007 - 15:13 #5
Avatar billede Mathias5148 Nybegynder
04. november 2007 - 15:18 #6
Nej jeg tør skam ikke handle med thansen :o godt nok ser deres butik smart ud og deres netkabler er i god stand men deres it produkter virker lidt for gamle? (når man kigger på designet)

nok om det jeg står og skal købe noget på shg om nogle dage også kiggede jeg lige en deres oversigt så kiggede jeg lige på en d-link 8-Port Desktop Switch, 10/100MBIT, DES-1008D (190kr) kan den sagtens bruges sammen med linksys eller vil der komme muligvis en lille konflikt?( http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2013035 )
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. november 2007 - 15:19 #7
Nej, de burde kunne køre fint sammen.
Avatar billede Mathias5148 Nybegynder
04. november 2007 - 15:28 #8
Godt. Så bestiller jeg sådan en og sætter mig til at vente på post danmark :)
Tak for hjælpen/info
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. november 2007 - 15:30 #9
Velbekomme :)
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2007 - 15:36 #10
hvis man absolut skal købe det dyrste
Avatar billede Mathias5148 Nybegynder
04. november 2007 - 15:40 #11
gupe, undskyld jeg kan bare ikke ha den der plastikhvide farve.. det samme skete med min fjernbetjening den overlevede kun i 10 sek efter jeg havede fundet den i papkassen :)
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2007 - 16:04 #12
jeg troede bare det skulle virke
Avatar billede Mathias5148 Nybegynder
06. november 2007 - 15:33 #13
såådan ... så fik jeg switch'en og ville bare sige at det virker super! ;)