Avatar billede mujaffasbimmer Nybegynder
11. juni 2001 - 09:29 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med harddisk

Hej Alle.
Jeg har igår formateret mit C: drev, men desværre lå
der en meget vigtig hjemmeside på, som jeg har brugt 200-300 timer på at lave. Den vil jeg gerne have igen, og jeg har hørt noget om at man kan genskabe slettet data... er der nogen der kan hjælpe?
vil gerne betale op til 500 kr. for det.

- Andreas
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. juni 2001 - 09:31 #1
Hvis den var vigtig havde du formodentligt en backup på seperat medie ?

... der findes to typer mænd... dem der har mistet data og dem der vil miste data ...
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. juni 2001 - 09:32 #2
nej, har du lagt nye data på din harddisk eller er den stadigvæk \"clean\" efter format ?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. juni 2001 - 09:33 #3
Du kan gøre det med produktet Norton Utilities fra Symantec.

http://www.symantec.com/nu/nu_9x/

NanoQ
Avatar billede makse Nybegynder
11. juni 2001 - 09:33 #4
Avatar billede mujaffasbimmer Nybegynder
11. juni 2001 - 09:34 #5
har installeret windows igen.....
havde forøvrigt tager backup, men det var af en forkert mappe!!!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. juni 2001 - 09:35 #6
version 5.0 kan fåes til 475,- på www.ravenholm.dk

NanoQ
Avatar billede donslund Nybegynder
11. juni 2001 - 09:36 #7
Rigtige mænd tager ikke Backup!
De græder når de mister!

God fornøjelse.
Avatar billede makse Nybegynder
11. juni 2001 - 09:37 #8
Når du har installeret Windows igen, så skal du være ekstremt heldig, for at redde dine data. Men prøv med en af ovenstående programmer.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. juni 2001 - 09:37 #9
Hvis du HAR installeret windows igen på samme disk, er der desværre stor sansynlighed for at du ikke kan gøre noget. I så fald kan de bits der indeholdt dine sider let være overskrevet...

Rigtige mænd tager ikke backup.... men...
Avatar billede hotpop Novice
11. juni 2001 - 09:37 #10
ljweb> det hedder: der findes to typer mænd: Dem der tager backup og dem der græder...
mujaffasbimmer> Tror ikke du slipper med 500,- Men der findes et program fra powerquest der hedder Lost and Found, måske det kan hjælpe dig?
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. juni 2001 - 09:40 #11
hotpop >> jeg tilhørte typen der græd indtil en hel kundeserver smuttede for min arbejdsgiver og jeg blev sat til at genskabe det fra scratch... nu tager jeg backup, personligt ! :)))

mujaffa >> når først du har installeret har du en meget lille chance for at genskabe... medmindre du vil investere i de dyre firmaer der kan grave nærmest alt frem fra din disk... (læs : ekseptionelt dyrt for alle andre end regeringer og efterretningstjenester der er skattefinancierede)
Avatar billede riversen Nybegynder
11. juni 2001 - 09:40 #12
tror ikke lost & found hjælper...har selv forsøgt uden succes efter formatering.
Avatar billede hotpop Novice
11. juni 2001 - 09:43 #13
Norton Utilities kan IKKE genskabe en formatteret harddisk!
Avatar billede hotpop Novice
11. juni 2001 - 09:44 #14
mujaffa> når du har været så smart at installere windiows igen, er dine chancer også mindre for at kunne genskabe noget.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. juni 2001 - 09:58 #15
hotpop, hmmm... sært... jeg har nu gjort det selv... og iflg. Symantec:

\"The software is divided into four categories based on functionality. It has utilities to optimize performance, find and fix problems, maintain your system, and track and edit registry settings. It also comes with some DOS-based utilities, including disk editor, Norton disk doctor, unerase, and unformat.\"

:)
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
11. juni 2001 - 10:12 #16
Hejsa......
Lad mig lige slå fast.......JO det kan godt lade sig gøre.......har selv prøvet det på en testmaskine, og Lost and Found fandt faktisk de informationer jeg havde formatteret.......problemet er at de IKKE bliver fundet som et helt program, men som ren programmering, så man skal ud fra dem selv igang igen, men det kan lade sig gøre......:o)
En anden løsning....hvis du havde din web-site liggende på disken, så har du den vel også oppe på webben ? Hvis du har det, kan jo bare hente den ned igen, så du har den på disken ???

Anyway......smid mig en mail her.....jeg har et program der måske kan redde dine data......du skal være opmærksom på, at det SKAL køre fra en ren DOS-PROMPT, og du SKAL ligge de data programmet finder, på en fysisk anden disk.......:o)

Good luck

Mr.Athlon

Mr.Athlon@ofir.dk
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. juni 2001 - 10:17 #17
mr.athlon, hvilket program? - husk svar og løsninger skal være tilgængeligt for alle \"Eksperter\" :)
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
11. juni 2001 - 10:24 #18
Det er Lost and Found.......fra PwoerQuest......eller hvem der nu laver nu....det er ikke PowerQuest mere ihvertfald......:o)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. juni 2001 - 10:34 #19
Hmmm... du ved godt at piratkopier ikke må distribueres via Eksperten? :)

Lost and Found er ophavsretsligt beskyttet.

NanoQ
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
11. juni 2001 - 10:37 #20
Det er jeg klar over ja......det bør være et licenceret produkt, da jeg har det gennem mit job......:o)

Mr.Athlon
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. juni 2001 - 10:38 #21
mr.athlon, men du må jo ikke distribuere det videre. :)
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
11. juni 2001 - 10:40 #22
Det har du helt ret i.....men så kunne disken jo blive afleveret hos mig, og jeg kunne hjælpe ham på den måde.......:)
Det var ikke jeg startede med at skrive, i know.....men jeg tænkte mig nok ikke lige helt om......sorry...:-)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. juni 2001 - 10:44 #23
helt ok da :)
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
11. juni 2001 - 10:46 #24
Det er jo stadig tidlig morgen for mig.....:o)
Avatar billede mujaffasbimmer Nybegynder
11. juni 2001 - 15:05 #25
hej igen.
er glad for de mange svar.... prøver at sende en mail til Athlon......
siden lå ikke på nettet for den var ikke helt færdig......
det er fandme uheldigt, mig og min lillebror har brugt (næsten) al vores fritid de sidste 2 måneder...... well, fuck det. sket er sket.
håber Athlon kan hjælpe...
- Andreas
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. juni 2001 - 21:47 #26
hvis Athlon hjælper, skal hjælpen som sagt være til rådighed for os alle... :)
Avatar billede mujaffasbimmer Nybegynder
12. juni 2001 - 13:59 #27
ok... når mig og Athlon har fundet ud af det, skal jeg nok smide løsningen her ud.
- Andreas
Avatar billede mujaffasbimmer Nybegynder
20. juni 2001 - 15:12 #28
hej alle....
mig og Athlon har diskuteret voer mail.....
vi dropper det, og jeg går i gang (læs= er gået i gang) med at genopbygge den tabte side..
- Andreas