Avatar billede gic2k3 Nybegynder
03. november 2007 - 15:30 Der er 1 løsning

Dlink DGS 1216T

Har fået købt denne switch til mit netværk, da den gamle kun havde 8 porte og med et nyt kontor blev der lige pludselig brug for lidt flere porte..
Men har jeg nu fået købt forkert..
Havde valget imellem...
Dlink DGS-1016D
Dlink DGS-1216T..
Og eftersom DGS-1216T var 400 kroner billigere snuppede jeg den uden at læse diverse specs igennem...
Den nye switch er sat til og mit lokal netværk kører fint, ingen problemer med at finde de andre pc'er og dele mapper og andet..
Mine 2 printere virker også fint..Men jeg har ikke forbindelse ud til det store internet..ingen forbindelse WHY...
Har kigget lidt på specs og den jeg har købt er en workgroup switch...hvad er det???

DGS-1216T er en kraftfuld Gigabit Ethernet switch for workgroups med 16 stk. Autosensing 10/100/1000Mbps porte samt 2 combo mini GBIC fiber porte. Med funktioner som portbaseret VLAN, port mirroring og port trunking (Link Aggregation) er DGS-1216T meget velegnet til båndbreddekrævende applikationer som CAD, videostreaming, IP telefoni (VoIP) samt multicast videokonferencer. Takket være en konkurrencedygtig pris, er det med DGS-1216T attraktivt at opgradere sit netværk til Gigabit hastighed.

Hvordan kommer jeg på nettet ?? Har prøvet at logge ind på switch men de menuer er lidt for avaranceret til mig...
Avatar billede gic2k3 Nybegynder
06. november 2007 - 20:27 #1
Skiftede ip nummer på switch da det var i direkte konflikt med router..