Avatar billede markuspaldan Nybegynder
02. november 2007 - 22:10 Der er 2 kommentarer

Gigabit netværk kører kun 100mbit

Davs,

Som subject siger så har jeg problemer med mit interne netværk, bestående af 2 pc'er, 1x3ghz coreduo2 på asrock 1333 full hd mobo med vista 32bit og  1x3,6ghz coreduo 2 på asus p5k deluxe mobo på en xp sp2, forbundet via cat 5e netkabel til min gigabit switch i min dlink-655.

Begge maskiner melder om "Forbundet til 10/100mbit netværk" og ikke 1gbps som planen var, har prøvet at indstille i begge netkorts indstillinger til at køre med 1000mbit men ligemeget hjælper det. :(

Hvad gør jeg galt ?
Avatar billede tonygk Nybegynder
05. november 2007 - 12:59 #1
1- Der har IKKE været gode erfaringer med cat5e kabel på giga netværk, og derfor er det en rigtig god ide at bruge cat6.
2- Prøv at opdatere driverne på dine netkort.
3- Prøv at opgradere firmware på din router.
Avatar billede justrace Novice
10. november 2007 - 23:38 #2
Både switch og netkort bør så vidt muligt stå på auto, eller i hvert fald samme indstilling, under hastighed, og det er korrekt med cat6 kabler til giganetværk, men der burde stadig meldes om tilslutning til 1gb, men den højere hastighed kan du ikke regne med med 5e.