Avatar billede rozh Nybegynder
02. november 2007 - 14:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

recursiv peocedure ?

Hej

Jeg har en talrække fx
16 , 6 , 3 , 4 , 5 , 21 , 22 , 7 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13 , 14 , 15

Tallene i rækken gentages ikke, dvs det samme tal optæder ikke to gange i rækken.

Tallenes rækkefølge er fast, dvs jeg må ikke udskifte placering på to tal med hinanden. Det eneste jeg må er at slette nogle tal fra rækken.

Jeg vil gerne finde den længste sekvens, hvori tallene vil stå i stigende rækkefølge. For den givne talrække vil den længste sekvens være:

3 , 4 , 5 , 7 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13 , 14 , 15

Jeg har således slettet tallene 16, 6, 21 og 22

Og nu skal jeg til at implementere ovenstående. Men det kan jeg ikke finde ud af. Jeg vil have en algoritme med meget lav tidsforbrug, fordi det er noget som kommer til at køre meget hyppigt, så det må ikke være noget med tidskompleksitet som afhænger fakultativt eller eksponentielt af længden på talrækken.

Er der nogle forslag ?

VH
Avatar billede rozh Nybegynder
02. november 2007 - 15:22 #1
Den fandt jeg selv ud af :)
Avatar billede nielle Nybegynder
02. november 2007 - 16:22 #2
Hvordan ser løsningen ud?
Avatar billede rozh Nybegynder
03. november 2007 - 14:02 #3