Avatar billede sh Nybegynder
01. november 2007 - 11:17 Der er 7 kommentarer

Kontrolpanel er væk ?

Hej

Jeg har mistanke til at der er virus på min PC
Bl.a kan jeg ikke finde Kontrolpanel.
Hverken i START menu eler Stifinder.
Selvom den er aktiveret i gpedit.

hvad gør jeg nu ?
Avatar billede tonygk Nybegynder
01. november 2007 - 11:23 #1
Start, Kør, skriv regedit.

Navigere til følgende:
HKEY_CURRENT_USER\
SOFTWARE
Microsoft
Windows
CurrentVersion
Policies
Find "NoControlPanel" og slet denne nøgle.
01. november 2007 - 11:29 #2
Virker dette trix:

[Start][Kør] [control]  ENTER
Avatar billede sh Nybegynder
01. november 2007 - 12:38 #3
nop :(
Avatar billede tonygk Nybegynder
01. november 2007 - 12:55 #4
Har du prøvet det som jeg har skrevet?
Avatar billede sh Nybegynder
01. november 2007 - 13:07 #5
ja, virker heller ikke
Avatar billede tonygk Nybegynder
01. november 2007 - 13:42 #6
Det er på engelsk (fra Microsoft Tech Team), og jeg håber du kan forstå det.
Run a check disk : start => run => chkdsk c: /F /R (you might restart your pc)
The problem may also lie in the registry. Go to start => run and navigate to the following entries :

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced
=> is there an entry called Start_ShowControlPanel and what's its value ? If it's different from 2 then set it to 2.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
=> in each location is there an entry called NoControlPanel and what's its value ? If it's different from 0 then set it to 0.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
=> is there an entry called NoClose and what's its value ? If it's different from 0 then set it to 0.
Avatar billede Jensen DK Novice
01. november 2007 - 14:13 #7