Avatar billede cden Nybegynder
31. oktober 2007 - 21:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Koble LAN til WLAN

Hej
Jeg har et trådløst netværk der fungere via en Linksys WRT54GL router og det fungere som det skal.
Sagen er den at jeg et andet sted i huset gerne vil have opsat et kablet netværk, med et par PCere og en printer (m. netkort i), som gerne skal køre sammen med det trådløse. De kablede enheder sidder sammen i en alm. switch, så det jeg mangler er at koble switchen til en trådløs enhed der kan "snakke" sammen med routeren. Jeg har prøvet med Linksys AP WAP54G v2 & med en Linksys Ethernet Brigde WET54G, men jeg kan ikke få noget af det til at virke.
Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede kenp Novice
31. oktober 2007 - 21:29 #1
mener at linksys skal bruge AP/repeater i begge ender.

Hvis du har både din wet og din wap hjemme, så prøv at sætte dem op til at snakke sammen, ved godt at det måske ikke er det du ønsker.

Ellers skal du have alternativ firmware i din router tror jeg.

Men kan dit wap/wet ikke sættes op til bare at være "klient" og have engen dhcp?
Avatar billede a1a1 Novice
31. oktober 2007 - 22:00 #2
"giver" din router ip adresser ud (er det en dhcp server)?

kan du sætte en PC direkte på routeren (kabel fra router til pc)? Virker det?
Avatar billede cden Nybegynder
31. oktober 2007 - 22:17 #3
-> kenp
Jeg har ikke begge hjemme, så jeg kan ikke prøve, men jeg tror du har ret i at det skal være AP <--> AP.
Og nej....wap/wet kan ikke selv agere DHCP-server.

-> a1
Ja, det er 4 porte i den trådløse router, så jeg ville sagtens kunne løse mit problem med den, hvis det ikke lige var fordi at der 25 meter fra routeren til de enheder jeg gerne vil har på netværket.
Avatar billede a1a1 Novice
31. oktober 2007 - 22:35 #4
hvad er problemet så? træk en ledning....;o)

MEN det du måske er ude efter er et accespoint (AP), eller evt. en repeater? (det kan man ikke læse af spm)

Kan din router "se" dit AP?
? kan dit AP give ip adresser (dhcp)?
Avatar billede a1a1 Novice
31. oktober 2007 - 22:37 #5
kan dine "klienter" (de 4 computere) finde dit AP?

kan dit AP give ip adresser (dhcp)?
(NEJ har du lige skrevet)
Avatar billede cden Nybegynder
02. november 2007 - 09:36 #6
Jeg har fået løst mit problem.
Hvis nogen skulle være interesseret, så kommer løsningen her.

Jeg købte 2 ny routere: Buffalo WHR-G54S-2
Disse blev flash'et med firmware fra dd-wrt web-adresse www.dd-wrt.com
Denne firmware kan køre noget der hedder WDS.
Kort fortalt betyder det at én router er master og har internet forbindelse, men alle andre routere virker som AP både wireless og wired.
Der er alt hvad man behøver at vide om supporteret HW og hvordan man flasher og laver setup på www.dd-wrt.com.

Tak for jeres forsøg på at hjælpe.