Avatar billede lassechr Nybegynder
31. oktober 2007 - 18:13 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Shell32.dll - installation af winXP

Har lige formateret og sidder nu og er ved at installere xp (skriver fra en anden pc)

Installationen af xp er gået fuldstændig i lort, for at sige det rent ud. Grundet en systemfil ved navn shell32.dll

Det, at den ikke vil kopiere denne fil fra skiven over på computeren gør, at jeg ikke kan installere winXP.. Så jeg er ret blank, har ingen ide om hvad jeg skal gøre. Nogle der kan hjælpe? har også nogle problemer med at komme ind i bios, da den ikke viser det der billede under opstart hvor jeg kan vælge at boote fra cd, eller gå ind i bios, eller lignende.

hjæælp
Avatar billede off-line Nybegynder
31. oktober 2007 - 19:26 #1
Her er noget fra hcma:

1)  \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM  eller
\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SOFTWARE  eller
\Systemrod\System32\Config\SOFTWARE  eller dens log eller kopi
eller  Systemfejl: Lsass.exe o.s.v.......

du kan forsøge at reparere denne.................osv osv
-------------------------------------------------------------------------- ---------
LØSNING:

Filen "SYSTEM" som ligger i mappen "CONFIG" ligger også i mappen "REPAIR"

Det man så kan gøre er:

1: Boot op på XP CD'en
2: Vælg "R" Repair på det første billede
3: Log in på den defekte XP partion, i de fleste tilfælde "C:\Windows"
4: Skriv nu kommandoen: COPY C:\WINDOWS\REPAIR\SYSTEM C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG
5: Genstart computeren
6: Vuptiii XP starter op igen

ELLER:

skrevet på en lidt anden måde:
Boot op på cdrom
Vælg repair i første konsolmode.
Find C:\Windows med mindre du kører dual boot og derfor har lagt din xp på et andet drev.
Skriv nu kommandoen: COPY ?:\WINDOWS\REPAIR\SYSTEM ?:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG
hvor ? er navnet på det drev hvor din XP ligger.
Avatar billede lassechr Nybegynder
31. oktober 2007 - 19:31 #2
Jeg har lånt en cd af en kammerat, så nu kører det. men hvis du lige opretter et svar får du lidt af pointene
31. oktober 2007 - 19:33 #3
31. oktober 2007 - 19:33 #4
(Nå du fandt ud af noget ?)
Avatar billede lassechr Nybegynder
31. oktober 2007 - 19:39 #5
ja, det gjorde jeg. Men ellers tak for hjælpen :)
Avatar billede off-line Nybegynder
31. oktober 2007 - 19:44 #6
Hvis det jeg skrev ikke var det som hjalp, skal jeg ikke have point, ellers tak:)
Avatar billede lassechr Nybegynder
01. november 2007 - 18:28 #7
Hader at være grådig, men det er så i orden ;)