Avatar billede morpheous Nybegynder
31. oktober 2007 - 15:47 Der er 14 kommentarer

hvad gør jeg forkert ved installation af grafikkort

Hej

Har et Asus A7N8X med et His X800 AGP kort i ... så ville jeg skifte til et Sparkle 6600GT men der kom slet ikke noget skærmbillede frem.

Jeg testede så kortet på en anden gammel maskine for at se om det var kortet der ikke virkede, men der fungerede det fint nok.

Hvad gør jeg forkert ???
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
31. oktober 2007 - 16:06 #1
har du tilsluttet strømmen??

Er det nye også et AGP kort eller et PCI ?
Avatar billede morpheous Nybegynder
31. oktober 2007 - 16:43 #2
ja, stømmen er tilsluttet  ... jeg har en 400 watt strømfætter på

Nej, begge kort er AGP

Jeg testede kortet i en gammel maskine med 300 watt strøm og der kom den frem
Avatar billede off-line Nybegynder
31. oktober 2007 - 17:33 #3
Er du heltsikker på, det kommer helt ned i rammen? Det kan godt drille, ikke
mindst på den side, hvor der sidder en lille tap, til at holde på kortet, når
det er kommet i. prøv eventuelt igen, med god belysning.
Avatar billede haverslev Novice
31. oktober 2007 - 19:58 #4
Prøv at gå i bios og lav en "load default settings eller Load optimized settings"
Det sker normalt ved at du kan trykke på F9 for at loade og derefter skal du trykke på F10 for at gemme med Y (ja)
Så slukker du pc`en og sætter det nye kort i og starter op
Avatar billede off-line Nybegynder
31. oktober 2007 - 20:03 #5
haverslev - den var jeg også lige ved at hoppe på, men kom så til at tænke på,
at spørgeren jo ikke kan gå i bios, hvis han ikke har noget skærmbillede:)
Avatar billede haverslev Novice
31. oktober 2007 - 20:12 #6
jo, kan gøres uden skærm, blot man trykker på "del" under opstart og derefter så trykker man på F9 og efter lidt tid igen på F10 og Y
Avatar billede off-line Nybegynder
31. oktober 2007 - 20:23 #7
Ok, den havde jeg ikke hørt om før, den vil jeg skrive ned:)
Avatar billede morpheous Nybegynder
31. oktober 2007 - 20:41 #8
Jeg prøver en gang til om 5 min.

Jo, jeg kan jo sagtens gå i bios, da jeg jo er kørende med et X800, og vil skifte til et 6600 GT  :)
Avatar billede off-line Nybegynder
31. oktober 2007 - 21:25 #9
Da kan så måske være en ide, at slette driveren i enhedshåntering. Og så var der
jo det med AGP rammen, var krtet helt i bund, også bagtil?
Avatar billede morpheous Nybegynder
31. oktober 2007 - 21:35 #10
Hmm .. prøvede at tjekke kortet, sidder som det skal.

Loaded en default bios ... virkede ikke, lavede clear cmos ... virkede ikke.

Jamen, driveren til grafikkort bliver da ikke loaded der i starten, det burde vel være fuldstændig lige meget ... mener jeg.
Avatar billede morpheous Nybegynder
31. oktober 2007 - 21:38 #11
ok ... er der nogen der kan sige hvad skal der til af power hvis jeg f.eks går ud og køber et 1950 pro eller bare den lille 1950 GT (her tænker jeg på Sapphire begge kort) eller hvad med det nye 2600 XT (også Sapphire) ??

et lille sidespring .. sorry
Avatar billede morpheous Nybegynder
01. november 2007 - 22:29 #12
Nå, jeg har til dels løst problemet .... har købt et 1950 PRO kort

Så nu skal 6600 GT i en anden maskine
Avatar billede off-line Nybegynder
02. november 2007 - 00:08 #13
Og det kører? Det var da underligt - men godt nok:)
Avatar billede off-line Nybegynder
18. november 2007 - 22:57 #14
Husk at lukke dit spørgsmål.