Avatar billede gsmunlockdk Nybegynder
10. juni 2001 - 18:13 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvad er FireWire?

Kan jeg bruge sjub. på min bærbare computer? Der er 2x PCMIAC porte og en LPT, COM og en IR-port, Kan jeg bruge dette? Det er en Toshiba Satellite 4070CDT

Avatar billede ®azzer® Nybegynder
10. juni 2001 - 18:15 #1
firewire er en netværksprotokol der kører via USB porten
Avatar billede parazite Nybegynder
10. juni 2001 - 18:16 #2
Nej, det kan du ikke. FireWire den nye standard, deer skal overtage efter USB med overførselshastigheder på op til 400mbit.

FireWire kræver en særlig firewire-port på computeren.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
10. juni 2001 - 18:16 #3
øhm.. ikke nødvendigsvis netværk, men overførelse af data! Kan også være nehder tilkoblet din computer som kører via firewire.
Avatar billede gsmunlockdk Nybegynder
10. juni 2001 - 18:16 #4
Vil det sige at jeg kan bruge den via. min USB port med Win2000
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. juni 2001 - 18:17 #5
FireWire er en USB lignende port der kører med ~50 MB/sec data transfer. Oprindeligt udviklet af Apple Inc. der har patent på navnet FireWire, og derfor bruges det ikke så meget endnu da firmaer ikke gider betale Apple\'s skyhøje royalties for at bruge navnet.
Avatar billede parazite Nybegynder
10. juni 2001 - 18:17 #6
Mere om det : http://whatis.techtarget.com/definition/0,289893,sid9_gci212126,00.html

Og lidt andet : http://whatis.techtarget.com/wsearchResults/1,290214,sid9,00.html?query=firewire
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. juni 2001 - 18:18 #7
gsmunlockdk:> nej, du kan ikke køre FireWire H/W over USB porten.
Avatar billede parazite Nybegynder
10. juni 2001 - 18:18 #8
Nej, USB og firewire-porte er ikke ens, så det kan du ikke.
Avatar billede gsmunlockdk Nybegynder
10. juni 2001 - 18:19 #9
parazite skriv lige 1 svar! Så får du 30 point!
Avatar billede parazite Nybegynder
10. juni 2001 - 18:20 #10
Svar...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. juni 2001 - 18:21 #11
gsmunlockdk:> hvad snakker du om !? Nok kom parazite med noget brugbart men mit var da ligeså brugbart !?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
10. juni 2001 - 18:21 #12
Firewire (IEEE 1394) er en højhastighedsseriel bus beregnet for tilslutning af højhastighedsudtyr som fx digitale videokameraer til pc\'er, eller sammenkobling af højhastighedsudstyr som fx videokameraer, videoafspillere osv. Bussen findes med 400 Mbps, men højere hastigheder er planlagt.63 enheder kan tilsluttes og det er jo ikke så lidt!!!

Man kan fjerne og tilkoble enheder imens bussen kører og enhederne kan som sagt være alt fra tastaturer til lagringsenheder.

Den blev oprindeligligt udviklet af Apple og Texas.
Avatar billede parazite Nybegynder
10. juni 2001 - 18:21 #13
Og så fordeler vi lige 10 til alle, da alle svar jo var korrekte. :)
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
10. juni 2001 - 18:22 #14
nå så skrev man alt det for ingenting :(
Avatar billede gsmunlockdk Nybegynder
10. juni 2001 - 18:23 #15
Nej du gjorde ikke jeg fik et svar der var 600-700 gange hurtigere end hvis at jeg hvade skrevet eller ringet til noget kundeservice noget!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. juni 2001 - 18:27 #16
gsmunlockdk:> ja men når ikke DU ville give hverken mig eller (r)asser(r) point hvad faen hjælper det så !\"?