Avatar billede smitx Praktikant
31. oktober 2007 - 10:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

mailserver funktion i SME?

Jeg har læste guiden flere gange nu, og kan ikke se fidusen.
Spørger man på SME's eget forum, bliver man henvist til guiden :D

Simpelt ?

user1 skal have user1@firstdomain.com
user2 skal have user2@seonddomain.com
user3 skal have user3@thirddomain.com
osv osv.

så de kan checke deres mail hjemmefra via outlook eller andet pop3 program.

Jeg kan kun finde aliaser som ikke ønskes, men hver deres unikke mail.

Guide på dansk ville være kanon...:)

Jeg har fået www.domain1.com 2 og 3 osv til at virke.
men mail driller :(

Findes der evt. et alternativt mailserver der er bygget til SME?

Jeg er ikke så stolt af at kører apache/php/mysql på windows IIS6, da jeg har hørt det ikke er alt for sikkert.
Avatar billede langbein Nybegynder
31. oktober 2007 - 16:01 #1
Ja det er av og til en litt merkelig feedback man får fra det forumet. På den annen side så kan de også være særdeles dyktige, når de nå slår den siden til.

Men mener du egentlig det du spør etter ?

user1 skal have user1@firstdomain.com
user2 skal have user2@seonddomain.com
user3 skal have user3@thirddomain.com

Det kan den jo umiddelbart som default .. ??

Det den vel ikke kan (som default, så vidt jeg husker) det er dette:

user1 skal have ole.olsen@firstdomain.com
user2 skal have ole.olsen@seonddomain.com
user3 skal have ole.olsen@thirddomain.com

Tror at i default oppsett så må kontonavn og navn forran @ være unikt.

(Men jeg tror det finnes en contrib som gjør dette mulig:

ole.olsen@olsen.com og ole.olsen@hansen.dom, som to effektivt forskjellige mail adresser, altså to ole.olsen på den samme server.)
Avatar billede smitx Praktikant
31. oktober 2007 - 17:18 #2
Ja det er det jeg mener langbein :)

Vil det sige at user1 kun kan have en email i alt?
Jeg har flere domæner som har admin@domain1.com admin@domain2.com osv...
Plus jeg har brugere som ejer et domæne, som gerne vil have flere email på samme doæmne, f.eks søn@domain.com, datter@domain.com og mor@domain.dk osv...

Men umiddelbart kan jeg kun se aliaser ???
Avatar billede langbein Nybegynder
31. oktober 2007 - 22:59 #3
Dette blir bare fritt fra hukommelsen. Jeg er ikke oppdatert på problemstillingen.

Det har tradisjonelt vært slik at sme serveren bare har kunnet ha en ole.olsen.

Mener at det skal finne en "contrib" som medfører at den kan adressere 2 stk ole.olsen på den samme server. (Contrib = nedlastbar modifikasjon.)

Mer fritt fra hukommelsen: Mner at den metoden som denne contribeb bruker heter "name rewriting"
Avatar billede langbein Nybegynder
01. november 2007 - 00:32 #4
Ser ut som om det kan settes opp manuelt på en litt tungvint måte. Fant dette på forumet deres:

It really helps if you read the manual.

If you want to have the email addresses john@domain1.com, john@domain2.com and john@domain3.com then create 3 users say user1@domain1.com, user2@domain1.com and user3@domain1.com and in the psuedonyms panel point john@domain1.com to user1@domain1.com, john@domain2.com to user2@domain1.com etc etc.

Jon
Avatar billede langbein Nybegynder
01. november 2007 - 00:33 #5
"name rewriting" er nok feil. Det var dette prinsippet med navnealias jeg tenkte på.
Avatar billede smitx Praktikant
01. november 2007 - 07:30 #6
Ok langbein

Jeg kigger på det hurtigts muligt :)
Avatar billede smitx Praktikant
01. november 2007 - 14:44 #7
Jeg dropper det, fortsætter med Windows IIS...

Tak for hjælpen langbein
Avatar billede mcp_dk Nybegynder
15. november 2007 - 12:42 #8
bruger du Windows IIS til mail?

Langbeins forklaring er egentlig god nok men hvis du vil have en nem løsning kan det findes hos Dungog i en add-on(contrib)
http://www.dungog.net/sme/email.php

De koster godt nok lidt penge men ikke nær så meget som en Microsoft Exchange licens.