Avatar billede meta0906 Nybegynder
31. oktober 2007 - 09:02 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Styresystemer:Generelt

Jeg har nogle programmer inde bagved som står og kører hele tiden uden at jeg kan se dem og slette dem. Men har hørt at de kan stoppes er der nogen som vil hjælpe mig med at finde dem og stoppe  dem.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
31. oktober 2007 - 09:37 #1
Start->Kør
Skriv Services.msc og tryk OK

Her er interfacet til at se, ændre, stoppe og starte de baggrunds services der kører på din maskine.
31. oktober 2007 - 09:40 #2
Avatar billede ole_madsen Ekspert
31. oktober 2007 - 10:18 #3
Blot for ikke at forvirre - det er samme interface der omtales i begge tråde....

Men netop et link til spywarefri fik mig til at tænke på - ved du HVILKE programmer det er der kører i baggrunden? Hvad er din mistanke?

Det er jo ikke alle "baggrundsprogrammer" der startes som "Service". Mange startes via registreringsdatabasen under opstarten. Disse finder du ved Start->Kør
Skriv MSConfig og tryk OK.

Og igen kan programmer startes fra start->Programmer->Start (En mappe hvor man lægger genvejen til det program der ønskes startet.

Og igenigen flere andre steder i systemet, som MSConfig heller ikke kan vise...

Så afhængigt af hvad det er der kører i baggrunden, er der forskellige måder at spore og stoppe dem på...
Avatar billede meta0906 Nybegynder
01. november 2007 - 14:02 #4
Jeg tror det er nogle AVG programmer der kører og dem vil jeg helst have slettet
Avatar billede meta0906 Nybegynder
01. november 2007 - 14:34 #5
Til Karise larry
Jeg kan ikke komme igang da jeg ikke har det ikon du omtaler ved uret
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. november 2007 - 17:04 #6
Hvad for et ikon ved uret?

AVG baggrundsprogrammerne stoppes smartest ved at afinstallere AVG antivirus. Hvis ikke et antivirusprogram afinstalleres rigtigt, vil det ligge og "slås" med et evt. andet antivirusprogram.
Avatar billede meta0906 Nybegynder
02. november 2007 - 08:16 #7
Problemet er at jeg ikke kan afinstallere AVG programmerne

Det ikon jeg omtaler kommer jeg til ved at klikke på linket ovenfor af 31/10-07
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. november 2007 - 08:44 #8
Jeg tror Karise_Larry primært linker til følgende tekst:
____________
Tjenester i Windows XP tjenester

Vi har fået dette tip af en af vore brugere. Egentlig relaterer tippet ikke så meget til sikkerhed og spyware, men vi har alligevel valgt at lægge det ind her på siden.

Hvis du følger denne sti:

Start / Kontrolpanel / Administration / Tjenester

så kan du se en lang række tjenester, som starter op sammen med Windows. Er det nu nødvendigt at have alle de ting kørende i baggrunden? Godt spørgsmål, men prøv at gå ind på Beemerworld. Her finder du en god beskrivelse af alle tjenester og en anbefaling af, om de skal startes eller ej.

Spywarefri påtager sig intet ansvar for, hvad dine eventuelle ændringer i XP-tjenester kan føre til.
_________________
Resten af siden omhandler en masse andre ting. Og i ovenstående tekst er der ikke noget om ikoner...
Avatar billede meta0906 Nybegynder
02. november 2007 - 15:59 #9
Problemet nu er AVG programmer som jeg skal have afinstalleret
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. november 2007 - 16:12 #10
Jep....

Jeg tror det smarteste du kan gøre, er at hente AVG ned og installere på din PC.
Efter installationen, afinstallerer du det igen. Dermed burde den også fjerne resterne af en forlist installation...
Avatar billede meta0906 Nybegynder
02. november 2007 - 16:45 #11
Jeg har prøvet men de er der stadig
Men der er jo mange AVG muligheder SÅ MÅSKE ER DET IKKE HELT DE SAMME PROGRAMMER JEG HAR HENTET NED
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. november 2007 - 22:22 #12
Tja - men så prøv som skrevet og start Services.msc op, og se om du kan finde nogen AVG relaterede tjenester. Dobbeltklik på den og vælg starttype til "Deaktiveret".

Efter en genstart skulle de helst ikke køre længere...
Avatar billede meta0906 Nybegynder
06. november 2007 - 08:30 #13
De programrester vi forsøger at fjerne er: AVG Free Control Center
                                          AVG Free Virus Vault
                                          AVG Free edition testcenter
                                          uninstall AVG Free Edition
De er alle stoppet via Sercices.msc, men er det lige så godt som fjernet, da vi vil have install. en tdc sikkerhedspakke, og de skriver at der ikke må være andre virusprogrammer install.
Avatar billede vejmand Juniormester
06. november 2007 - 08:44 #14
Har du prøvet i tilføj/fjern i kontrolpanelet?

Du kan også prøve CCleaner http://www.ccleaner.com/ og RegCleaner http://www.fnsupport.dk/download.php
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. november 2007 - 10:59 #15
Når de er stoppet, ligger de ikke og kører i hukommelsen på maskinen.

Men det er ikke det samme som at de er afinstalleret - andre virusprogrammer vil formentlig stadig kunne gå i baglås over dem.

Men nu de er stoppet, bør du kunne gå i Programmer og se efter rester af AVG installationer. Så kan du slette de fysiske filer og mapper - og så vil det være helt væk. (Bort set fra informationer om filerne, og efterladenskaber i registreringsdatabasen - disse vil CCleaner kunne hjælpe med at fjerne).

Det bedste vil dog stadig være at kunne afinstallere med AVG´s eget program.... - så hvis du kunne spore de originale installationsfiler, ville det være det bedste.

Det næstbedste er en fuldstændig ominstallation af maskinen :-)