Avatar billede nwn Nybegynder
30. oktober 2007 - 23:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Brændmærke på huden, er det muligt at fjerne?

Hej (:

Godt nok er dette et it forum, men....

Jeg blev for ca. 1 halvt år siden brændt på venstre arm.

En jeg går i klasse med, havde siddet og varmet en lighter i noget tid, ved at holde knappen i bund og holde lighteren på en måde, så ildet ramte metallet.

Dernæst rørte han mig med lighteren, man kunne høre en lyd sagde de fleste, men jeg kunne intet mærke. Man kunne se at huden var forsvundet lige derfra, men der er kommet nyt hud nu.

Bærndmærket er ikke meget tydeligt, men jeg ville lige hører, om man kan gøre noget for at det sådan set er 100% utydeligt.

Kan man smører en form for creme på, eller kan man få en læge til at skærer lige præcis i det hud hvor brændmærket er, og så kan han gøre noget specielt?

Havde ikke mere end 10 point :\ beklager :'(
Avatar billede a1a1 Novice
30. oktober 2007 - 23:15 #1
;o) AV, du skulle jo nok spørge din læge om sådan noget..
Der er "laser" klinikker der tilbyder at fjerne tatoos og ar, ved ikke noget om "kvaliteten", det kan også være at du bliver "nød" til at flytte hud fra et andet sted, over på dit "mærke". Men muligt er det, ikke billigt ;o)
Avatar billede a1a1 Novice
30. oktober 2007 - 23:17 #2
Avatar billede a1a1 Novice
30. oktober 2007 - 23:18 #3
er det ikke et svar? ;o)
Avatar billede nwn Nybegynder
30. oktober 2007 - 23:26 #5
Hej a1, jeg tog mig lige et nat bad, kigger lige linksne igennem :D
Avatar billede nwn Nybegynder
30. oktober 2007 - 23:28 #6
Javel (;

Jeg er glad for du "holder" optimisten for mig (;

Har virkelig været nede pga af det.

Men jeg må vel snakke med min læge, finde den rigtige løsning, og derefter få pengene fra vedkommendes forældre.
Avatar billede a1a1 Novice
31. oktober 2007 - 03:34 #7
;o)
de fleste ar forsvinder efter et par på, men ellers så "rigtige mænd har ar" (kan nu ikke vide om du er mand eller ej (er du en pige/dame/kvinde (eller hvad man nu siger)) )...
Jeg har flere ar hist og her (alle selvfoskyldt, falde på cykel, og "stiv i byen", osv), det tager jeg ikke så tungt ;o)

Med mindre at det sidder midt i panden / i hovedet, så lad det være; så har du jo også altid en "sjov" historie at fortælle....

jeg har 3 (store/gode) på min venstre hånd det ene var en "fuksvans" der smuttede til sløjd (i 5-6 kl.), et andet var da jeg skulle flytte en motor i mit baggagerum, og fik lillefingeren klemt (og skar næsten senen over), sidste var "bare" en kniv der "sad fast" i en knivblok (som jeg så hev op mens min hånd var for tæt på, nytårs aften 2005-6 ;o) )
;o)
Avatar billede f-l-j Nybegynder
31. oktober 2007 - 05:32 #8
Hæ hæ, syntes også at man skal have nogle "erfarings ar" ellers har man sq ikke levet.
Lavede også for nylig et samurai sving med en ultra skarp kokkekniv, det resulterede i at de yderste 2cm af pegefingeren kun hang fast i negleroden, men hva,man kan jo klare en del med isolerbånd, og nu får jeg et dummear jeg kan gå og kigge tilbage
på :-)
Avatar billede a1a1 Novice
31. oktober 2007 - 08:17 #9
;o)
knive er "farlige" ;o)))
Avatar billede amd Nybegynder
31. oktober 2007 - 12:07 #10
Ah du piver da vist!
En af mine kammerater brandemærkede jeg med en hjerteformet kageform på maven.
Dagen efter valgte han at få mønsteret fra en engangsgrill brændt på indersiden af armen, fra det ene håndled og op til albuen. - Her ka man snakke om noget der ville være relevant at vide om man kunne få fjernet ;-)
Avatar billede nwn Nybegynder
31. oktober 2007 - 15:49 #11
f-l-j ---> Av (: Hehe.

amd -> Jeg går efter at have flot hud, ikke hud med mønster på, men alligevel, av (: