Avatar billede lsim Nybegynder
03. december 1999 - 11:02 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Kan ikke logge på domæne fra arbejdsstation

Jeg har ændret navnet på en arbejdsstation og nu kan jeg ikke logge på domænet fra den.
Når jeg prøver at logge på får jeg følgende fejlmeddelelse:

"Systemet kan ikke logge dig på dette domæne, enten fordi systemets primære domæne konto mangler eller fordi adgangskoden til denne konto er forkert."
Jeg kan godt logge på fra alle andre arbejdsstationer.
Jeg har oprettet arbejdsstationens navn på serveren under "Server manager" og kan se navnet på listen over arbejdsstationer på domænet. Men når jeg prøver at se properties på arbejdsstationen får jeg fejlmeddelelsen:
"The trust relationship between this workstation and the primary domain failed".
Når jeg logger lokalt på arbejdsstationen kan jeg se og bruge netværket.

Problemet er opstået i forbindelse med at jeg har reinstalleret servicepack 3 for at services "Server" og "Computer Browser" til at starte. Disse services starter fint nu. Men et eller andet sted undervejs er der åbentbart gået noget galt.

Jeg har prøvet at tilføje et nyt computernavn til domænet under "Server manager" og så ændre arbejdsstationens navn til dette. Uden resultat.

Så alt i alt ser det ud som om det ikke er domænet som ikke vil acceptere arbejdsstationen men arbejdsstationen der ikke vil acceptere domænet.

Hvad kan jeg gøre???
Avatar billede hojben Novice
03. december 1999 - 11:14 #1
Du skal slette og oprette et nyt trust!!
Avatar billede lsim Nybegynder
03. december 1999 - 11:28 #2
Hvor? På serveren eller på arbejdsstationen?
Avatar billede hojben Novice
03. december 1999 - 11:32 #3
På begge!!Det forrige trust følger et SIDnummer (som følger navnet) og da du har ændret navnet er dette nummer der ikke mere.. Din arbejdsstation har nu fået et nyt SID.
Avatar billede sjensen Nybegynder
03. december 1999 - 11:34 #4
Hej,

Problemet løses sådan her:

Log på arbejdsstationen og gå ind i netværk, identifikation. Ret maskinnavnet til et eller andet, tryk ok, og ret igen navnet tilbage til det du vil have.

Klik den lille checkboks der siger noget med "opret konto på server" eller noget lign. og indtast derefter hhv. administrator og password for serverens Administrator i de 2 felter. Tryk ok, og du er kørende !!

sjensen
Avatar billede sjensen Nybegynder
03. december 1999 - 11:58 #5
Hej,

Min kommentar skulle selvfølgelig have været et svar !! Pointene, du ved ! ;-)

sjensen
Avatar billede sjensen Nybegynder
03. december 1999 - 12:03 #6
Det har ikke noget med Trust Relationship at gøre. Det kommer kun frem fordi du fra serveren vil se properties på en maskine serveren ikke kender og derfor heller ikke ved om den er en server eller en arbejdsplads.

Og at oprette maskinnavnet i servermanager virker ikke helt efter hensigten. Du skal stadig angive i netværk, identifikation på arbejdspladsen, at du vil oprette en konto på serveren. Til gengæld bruger den så den du har oprettet i server manager, eller opretter selv en ny, hvis du ikke har gjort det.

Når alt er OK får du meddelelsen: Velkommen til xxx domainet !

sjensen
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
06. december 1999 - 09:26 #7
Server Manager virker fint på den måde sjensen! Igår havde jeg problemet med at ikke kunne logge ind på mit domain, og efter at have added min maskine til domainet i Server Manager virkede det fint! Og det gør det altid! Det eneste det kræver er at der er en konto i User Manager til det pågældende domain. Det er ikke nødvendigt at sige ja til at oprette en konto på serveren, hvorfor skulle man det?!
Det er SID der er problemet som Højben siger!
Avatar billede jensp Nybegynder
09. december 1999 - 13:47 #8
Når du har skiftet navn på arbejdspladsen - skal du logge dig af domainet gen starte ig logge dig på igen DET VIRKER !!!!
Avatar billede duff Nybegynder
10. december 1999 - 23:48 #9
højreklik på andre computere..
vælg egenskaber....
tryk på den knap der sidder midt på vinduet den hedder vist instillinger eller skift
meld coputeren ind i en arbejdsgruppe med et eller andet tilfældigt navn (vælg selv) tryk på ok nu kommer der en boks op hvor der stå velkommen til arbejdsgruppe "vælg selv" tryk så på skift eller indstillinger og meld den ind i dit domæne, brug det rigtige navn her...
der kommer en checkboks frem hvor du skal sætte hak og så skrive dit ADMINISTRATOR navn og password
tryk så på ok hvis der ikke er noget galt med din netværksprotokol eller den driver dit netværkskort bruger siger den velkommen til domænet "det rigtige navn" og så skal du bare lige genstarte en gang
Avatar billede lsim Nybegynder
13. december 1999 - 15:36 #10
Nu har jeg rodet med alle forslag. Mit sidste tiltag har været at afinstallere netkortet på maskinen, reboote serveren og geninstallere netkortet på maskinen under et nyt og ubrugt navn. Det virkede. Jeg er på. Så har jeg tænkt mig at prøve at ændre navnet om et stykke tid og håbe at serveren har fået ryddet op i et eller andet, så jeg kan få lov til at bruge det oprindelige navn.
Pointsene fordeles derfor ligeligt.