Avatar billede ztorezupermand Nybegynder
30. oktober 2007 - 21:29 Der er 14 kommentarer

Formatering af Windows XP - Uden CD

Hej.
Ja, jeg vil gerne have formateret min computer, men har læst mig frem til at der skal bruges en Windows CD, for at formater maskinen, men så også at Windows skal ligges ind igen, med denne cd.
Men da jeg købte computeren, fulgte der ingen windows cd'er med.

Så ja, så vær så venlig at komme med nogle gode, grundige svar.
Så vil jeg blive glad. :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. oktober 2007 - 21:34 #1
Så har du sikkert en skjult partition med filerne på.
Læg mærke til om der i opstart står noget lign. "Press F2 to recover system"
Avatar billede plundborg Nybegynder
30. oktober 2007 - 22:14 #2
Andre igen kan skabe boot cd + installation cd'ere udfra den software på harddisken.

F.eks IBM.
Avatar billede off-line Nybegynder
30. oktober 2007 - 23:36 #3
Ellers låner eller kopiere du en XP. Der er jo mange som har dem.
Og det kræver ikke reg.nr. for at formatere.
Avatar billede Jensen DK Novice
31. oktober 2007 - 07:01 #4
http://www.eksperten.dk/spm/789335
Kan du lige afslutte dette spørgsmål?
Avatar billede ztorezupermand Nybegynder
31. oktober 2007 - 17:15 #5
john_stigers -> Nej, hvor fint.
Det gør der. :)

Mange tak.
Men nu kommer det lidt sværer;
Jeg har nogle filer som jeg ikke vil have slettet. Der iblandt også programmet Outlook Express E-mail, så jeg ikke skal sidde og konfigurer det hele igen.

silbidor -> Jo tak, hvis jeg vidste hvordan man gør. :s
Avatar billede vejmand Juniormester
31. oktober 2007 - 17:19 #6
Åbn Outlook Express -> Funktioner -> Konti -> Markér din konto -> Eksporter -> Så laves en fil med din indstillinger (Den gemmer ikke mails)

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5680
Avatar billede ztorezupermand Nybegynder
31. oktober 2007 - 17:20 #7
vejmand -> Meget smart. :)
Men hvordan gemmes disse filer, som jeg ikke vil have slettet?
Avatar billede vejmand Juniormester
31. oktober 2007 - 17:23 #8
Brænd dem på en CD eller læg dem ud på en USB-stick..........
Avatar billede vejmand Juniormester
31. oktober 2007 - 17:23 #9
Der findes også steder på nettet, hvor man kan uploade filer midlertidig...
Avatar billede ztorezupermand Nybegynder
31. oktober 2007 - 17:25 #10
vejmand -> Ja, okey.
Der var jeg ikke særlig hurtig;
Sidder selv med hjemmeside osv. ;)

Mange tak for hjælpen atter en gang, jeg vil prøve at følge dit/jeres råd.
Avatar billede ztorezupermand Nybegynder
31. oktober 2007 - 17:35 #11
Vupti!
Nyt problem;
Når man har en konto inde på Danske Banks Netbank, så når man går ind på deres side, er der en automatisk kode, som bliver skrevet, og så skal jeg selv skrive en kode som jeg selv har. Men denne auto. kode som bliver skrevet, vil de fortsat blive skrevet automatisk, når alle ting på computeren er slettet?
Avatar billede vejmand Juniormester
31. oktober 2007 - 17:43 #12
Avatar billede off-line Nybegynder
06. december 2007 - 23:16 #13
Lad være med at lægge spørgsmål på Eksperten, når du ikke gider følge op:(
Avatar billede vejmand Juniormester
10. januar 2008 - 03:02 #14
Er problemet løst?