Avatar billede jjjakobsen Mester
30. oktober 2007 - 07:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Sortere farver

Kan man sortere farver i Excel?
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
30. oktober 2007 - 08:01 #1
Øhhh hvor og i hvilken forbindelse?
Er det cellefarve du gerne vil have sorteret op, kan den her VBA her måske hjælpe dig : http://www.ozgrid.com/VBA/Sort.htm

/Peter Brøsted Jensen
Avatar billede jjjakobsen Mester
30. oktober 2007 - 08:14 #2
Det drejer sig om i en kolonne at tælle hvor mange celler der er røde, gule blå m.m.
30. oktober 2007 - 08:32 #3
Avatar billede msthomsen Nybegynder
30. oktober 2007 - 08:49 #4
Er der kun farve i cellerne eller er der også en kode, tekst eller navn?

Vh/Thomsen
Avatar billede jjjakobsen Mester
31. oktober 2007 - 08:24 #5
Der står et cprnr. under farven
Avatar billede msthomsen Nybegynder
31. oktober 2007 - 08:41 #6
Dvs du har nogle kriterier mht. cpr.nr som afgør om de er røde/gule eller grønne? Hvis det er rigtigt, var det måske nemmere at bruge samme kriterier til at sortere cellerne med og dermed flytte farverne med vha. betinget formatering. Kan du evt. give lidt flere oplysninger om dit konkret eksempel?
Avatar billede jjjakobsen Mester
06. november 2007 - 07:56 #7
Tildelingen af farver er tilfældig, men det vil være rart at kunne sortere farverne alligevel.
Undskyld lidt sen response, men jeg prøver at finde ud af hvad VBA er samtidigt.
Forhåbentlig gør øvelse mester.
Avatar billede mblranders Nybegynder
07. november 2007 - 07:06 #8
har du excel 2007 kan du sotere på farver via brugerdefineret sortering
Avatar billede vejmand Juniormester
07. november 2007 - 07:23 #9
Avatar billede jjjakobsen Mester
12. november 2007 - 11:59 #10
Tak til vejmand.
Må jeg bé dig om et svar, så jeg kan lukke spørgmålet.
Avatar billede vejmand Juniormester
10. januar 2008 - 03:05 #11
Velbekomme, og undskyld det sene svar, jeg har ikke fået mail fra dette spørgsmål.....