Avatar billede jeepson Nybegynder
29. oktober 2007 - 22:47 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside teksttilretning online

Jeg skal have lavet en funktion hvor man kan logge på en hjemmeside og rette teksten på hjemmesiden uden forudgående kendskab til kildekode og lign.

Det skal være sådan at man kan logge ind på en side og rette en tekst vedr. arrangement eller anden ændring. Lidt lign. det man gør når man besvarer eller opretter en tråd i et forum.

Det skal bare være sådan at man kan rette i en given tekst til noget andet, som andre der besøger siden så kan læse på index siden.

Hvordan ser en sådan funktion ud og hvordan laver jeg den ?

Har et domæne med MySql database og phpMyAdmin på i123.dk
Avatar billede mccookie Seniormester
29. oktober 2007 - 23:28 #1
Du kunne søge på TinyMCE via Google og loade din side ind i TinyMCE editor, redigerer den og efterfølgende gemme den i din database.

Måske er det sådan noget du søger...
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. oktober 2007 - 07:57 #2
Avatar billede jck_true Nybegynder
30. oktober 2007 - 08:56 #3
Kig på websitebaker.org. Installer det på din server og du er kørende. Hvis du ønsker hjælp til installation og tilpasning skal du bare kontakte mig.

Regards
Jens Chr. True
Avatar billede jck_true Nybegynder
30. oktober 2007 - 08:57 #4
MSN: jck _ true @ hotmail . com
Gmail jck true @ g mail . com
(Fjern mellemrum)
Jens Chr. True
Avatar billede jeepson Nybegynder
30. oktober 2007 - 11:18 #5
Jeg har kigget på de programmer i foreslår og tak skal i have for den hurtige respons.

Jeg har lavet hjemmesiden for en sportsforening og mangler en funktion hvor en anden person (med rettigheder) kan gå ind og rette teksten på forsiden og de underliggende sider (kun teksten)

Jeg har lavet felter med tekst ved hjælp af <div absolute etc.

I flash er der en funktion der henter en txt fil ind som så vises på siden.

Noget lign. vil jeg gerne her, men det skal være så enhver (med rettigheder) uden andet end basis word kendskab kan rette i teksten ved hvert arrangement.

Jeg forestillede mig en log on funktion og så en fil hvor der kan rettes direkte i teksten. Lidt a la edit funktionen i et f.eks. forum. Bare mere brugervenligt.

Jeg skal bruge et freeware program der kan dette eller noget php kode og en viden om hvordan jeg laver dette nemmest.

eks:

<div id="Layer4" style="position:absolute; width:200px; height:200px; z-index:3">Dette
  felt skal hente teksten eller kunne redigeres <font size="+2">MED STORE</font>
  <strong>og</strong> <font size="-2">sm&aring; bogstaver</font> underst&oslash;ttelse
  + div. tegn</div>

-----
Jens Chr. True
Jeg skriver til dig ved første givne lejlighed, når jeg får nogle timer fri ved pc'en derhjemme.
Avatar billede jck_true Nybegynder
01. november 2007 - 13:42 #6
HTML kan ikke gøre det du ønsker alene du skal benytte noget mere. F.eks. Websitebaker Som er klart den simpleste metode. (Du kan også få meget stører løsninger som med forum, billedergalleri , mailsystem osv.) Og som jeg forstår det skal du blot bruge en simpel løsning gratis løsning, uden for meget besvær.
P.S. glemte min skype jct-leax
Avatar billede jeepson Nybegynder
03. november 2007 - 21:05 #7
Webbaker har jeg prøvet i deres demo..

Men jeg har designet siden og vil være ked af at ødelægge det design..

Kan jeg få webbaker til at bruge et eksisterende design ?

Kan man ikke lave noget simpelt i php..  Jeg har en database mysql til rådighed..

??
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. november 2007 - 21:41 #8
Jeg ville jo nok lave noget i stil med at gemme sidens indhold i en database.
Og så trække det ud via: index.php?page=1, index.php?page=2 osv...
page=1 kunne f.eks. være forsiden osv.
Avatar billede jeepson Nybegynder
03. november 2007 - 22:20 #9
Hvordan laver jeg dette..

Lyder som en god mulighed, men skal have fundet ud af hvordan jeg gør dette ???
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. november 2007 - 22:33 #10
Og der skal du jo enten lære at kode php eller også bruge et færdigt system.
Avatar billede jck_true Nybegynder
05. november 2007 - 08:17 #11
For at bruge det design du allerede har lavet i WebSiteBaker skal du bare rette nogen få steder og indsættet.
<?php page_menu(); ?>
For menuen
<?php page_content(); ?>
For indholdet
og
<?php page_footer(); ?>
For fodnoten
Det kan gøres på e halv time hvis man kender lidt til HTML.
Avatar billede jeepson Nybegynder
06. november 2007 - 22:02 #12
Ok  det lyder som nogle gode eksempler der virker..  Jeg går straks i gang :-)

Hvis det virker skal jeg nok komme tilbage med et kode eksempel og evt. point.. :-)
Avatar billede jeepson Nybegynder
12. marts 2008 - 08:39 #13
Så fandt jeg en løsning..

Måtte opgive de foreslåede på grund af udbyderens opsætning af php.

Men programmet Joomla løste mine problemer + en tyk bog om php :-)
Avatar billede jeepson Nybegynder
12. marts 2008 - 08:40 #14
Tak for at sætte mig på sporet :-)