Avatar billede steelman Novice
29. oktober 2007 - 22:30 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Intet skærm-signal og starter ikke rigtig op

Hej,

Jeg har fået en Fujitsu-Siemens stationær (SCALEO H) i hånden som ikke vil starte op. Eller det vil sige, at når jeg trykker på knappen så starter computeren og jeg kan høre at harddisken kort kværner lidt. Men der kommer en høj bib-lyd som forsvinder korttid efter. Der kommer intet billede på skærmen (jeg har prøvet med en anden skærm - og samme problem). Derefter lyder det som om at computeren ikke kommer videre - jeg kan ihvertfald ikke høre harddisken. Efter signende så skete dette pludseligt, engang da den skulle startes op.

Hvad kan det skyldes? Defekt GFX-kort? Defekt motherbord (men den kan jo tændes)?
Avatar billede off-line Nybegynder
29. oktober 2007 - 22:37 #1
Een høj biplyd er normalt. Og ja du er inde på noget rigtigt, prøv med et andet
grfikkort, eller prøv dit kort i en anden maskine. Men det kan selvfølgelig
også være noget andet. Et sted skal man jo begynde, og grafikkortet er et godt sted.
Avatar billede off-line Nybegynder
29. oktober 2007 - 22:39 #2
Ps. Hvis du har mere end en ramblok, så kan du prøve, at tage en ud på skift,
for det kan også være ramfejl.
Avatar billede econex Nybegynder
29. oktober 2007 - 22:40 #3
Prøv evt. at tage grafikkortet ud og sætte det ordenligt fast igen. Nogen gange når man skifter skærmen, kan man få rokket lidt med kortet.

Er det bare én lang bip lyd, eller flere små bip? Det lyder helt klart som om, at grafikkortet ikke sidder rigtigt. Håber det kan være til hjælp....
Avatar billede off-line Nybegynder
29. oktober 2007 - 22:41 #4
Nb. Hvis den biblyd ikke er ganske kort, men lang, er det tegn på fejl.
Avatar billede off-line Nybegynder
29. oktober 2007 - 22:52 #5
econex - Jeg ser du er ny her. Hvis du ikke er 99% sikker på, at dit forslag er
rigtigt, skal du ikke lægge det som et svar, men som en kommentar. Hvis spørgeren
kan bruge dit forslag, beder han dig så om at lægge et svar.
Avatar billede steelman Novice
30. oktober 2007 - 10:04 #6
Jeg har prøvet at tage grafikkortet ud og sætte det ordentligt på plads igen, men intet positivt resultat...
Bib lyden er ikke bare et kort bib, men mere et biiiiiiibbibbibbib [det er ret svært at skrive en lyd med bogstaver hehe]
Jeg prøver at tage ramblokkene ud enkeltvis og evt bytte dem om i soklerne... vender lige tilbage...
Avatar billede steelman Novice
30. oktober 2007 - 13:29 #7
jeg har prøvet at tage ramblokkene ud og sætte dem i en af gangen (der er to) og bytte om på dem - men fejlen er der stadigvæk :-(
Avatar billede off-line Nybegynder
30. oktober 2007 - 13:52 #8
Ja så er du jo nød til, at få dit grafikkort undersøgt, eller prøve med et andet.
Kan du ikke låne et, bare den tid det tager, at prøve det?
Avatar billede steelman Novice
30. oktober 2007 - 13:53 #9
Ja, det må jeg. Kender desværre ikke lige nogen der har et, men det må jeg finde. Tilfældigvis nogen her der bor i Esbjerg/Ribe området?? :-D
Avatar billede off-line Nybegynder
30. oktober 2007 - 14:02 #10
Her kan du få en ide om, hvad et nyt kort koster. Det er jo helt afhængig at
dit (spille) behov. http://www.zitech.dk/Product/SubCategory.aspx?SubCategoryID=430&ProductCategoryID=280
Avatar billede off-line Nybegynder
18. november 2007 - 22:59 #11
Er problemet klaret?
Avatar billede steelman Novice
19. november 2007 - 10:06 #12
Nej desværre - jeg afventer at få fat i et grafikkort som jeg kan teste det med før jeg begiver mig ud i at invistere i et nyt. For hvis det viser sig at være motherboardet der er noget galt med, så er det jo dumt at stå med et ubrugeligt nyt grafikkort... Jeg melder tilbage når der er nyt :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
19. november 2007 - 12:44 #13
Ja det har du da ret i:)
Avatar billede off-line Nybegynder
30. november 2007 - 17:36 #14
Hvordan gik det så?
Avatar billede off-line Nybegynder
02. december 2007 - 19:33 #15
??????????????????????????????????
Avatar billede off-line Nybegynder
06. december 2007 - 23:16 #16
Lad være med at lægge spørgsmål på Eksperten, når du ikke gider følge op:(
Avatar billede steelman Novice
07. december 2007 - 09:55 #17
Nu skal vi måske lige slå koldt vand i blodet... Jeg har haft utroligt travlt siden dette spørgsmål blev lagt op. Men som jeg tidligere har skrevet så er jeg igang med at prøve at låne mig frem til et grafikkort hos nogle bekendte. Men jeg kan ikke umiddelbart finde nogen der har det, så derfor er jeg ved at finde en alternativ løsning. Så fordi der er en lang række spørgere som ikke følger op på deres spørgsmål, skal man jo ikke slå folk over én kam og altid tro at det er tilfældet. Jeg ER igang med at finde en løsning, og her derfor ikke vendt tilbage med et svar, hvor jeg alligevel ikke kunne komme med nye i "sagen". Og at du tror at jeg tjekker eksperten.dk dagligt for ny indlæg på mit spørgsmål, kan jeg jo ikke gøre for. Så lad os lige tage det roligt og nyde julefreden.
Avatar billede steelman Novice
10. december 2007 - 17:58 #18
Så fik jeg fat i et grafikkort til maskinen som jeg har fået sat i. Jeg ved at kortet virker, men det er ikke et PCI Express x16 som det gamle men et "alm." PCI-E kort. Når jeg starter computeren op nu, så lyder den fint nok og kommer kun med ét bib (som jeg synes mange computere gør). Og jeg kan høre harddisken kværne i et par sekunder og se at status-lampen blinker. Men så sker der heller ikke mere - skærmen viser heletiden "No Signal". Hvad kan der være galt? Er motherboardet røget??
Avatar billede steelman Novice
14. december 2007 - 17:06 #19
Er der ingen der har nogen idé om hvad der kan være galt?  :'(
Avatar billede steelman Novice
02. januar 2008 - 20:56 #20
Lukker . smider I et svar for point som tak for input?
Avatar billede steelman Novice
16. januar 2008 - 09:14 #21
ingen response - lukker