Avatar billede peterjorgen Nybegynder
29. oktober 2007 - 17:42 Der er 6 kommentarer

Dårlig signal. 802.11b og 802.11g

Hej eksperter..
Jeg prøver at afhjælpe et problem på min søsters trådløse netværk.
Der er dårligt signal på deres bærbare. De kan godt få kontakt til internettet, og det kører osse nogenlunde, men langt fra ligeså godt som på de andre computere.. der er 2 streger i signalstyrke i ikonet...
Kan det skyldes at netkortet i den bærbare er af typen 802.11b og routeren er 802.11g?
og kan det løses på nogen måde, ud over at købe ny router...
på forhånd tak.
Avatar billede tonygk Nybegynder
30. oktober 2007 - 13:23 #1
Har prøvet at flytte routeren til et mere optimalt sted?
det kan være en tyk mur eller lign. blokkere for signalen. nogle gange er det nok at flytte den kun 30 cm. til at få den at køre som det skal.
Avatar billede peterjorgen Nybegynder
31. oktober 2007 - 14:44 #2
der er ellers kun 5-6 meter fra router til pc, og det er gipsvægge. routeren burde vel have bedre rækkevidde end som så?
Avatar billede tonygk Nybegynder
31. oktober 2007 - 15:16 #3
Har du prøvet at opgradere firmware på routeren og driveren på dit netkort. Hvis du giver mig navn og model til de 2, finder jeg de nødvendige til dig.
Avatar billede peterjorgen Nybegynder
20. november 2007 - 13:33 #4
Undskyld ventetiden.. men her er de
routeren hedder: Belkin G+ MIMO
Kortet hedder  : Atheros AR500G Wireless Network Adaptor
Avatar billede tonygk Nybegynder
20. november 2007 - 14:07 #5
Firmware til din router.
http://www.belkin.com/uk/support/article/?lid=enu&pid=F5D9230uk4&aid=6128&scid=0

Jeg kunne desværre ikke finde en driver til dit Atheros netkort.
Avatar billede peterjorgen Nybegynder
29. december 2008 - 22:11 #6
okay