Avatar billede bullemand Nybegynder
29. oktober 2007 - 17:14 Der er 8 kommentarer

Hvilket CMS | Gratis

Hej!

Jeg leder efter et godt CMS, hvor jeg har disse krav:
- Designet skal være let at ændre
- Moduler skal kunne vælges

Jeg har prøver disse:
- Php Fusion
- Wordpress
- Joomla

Hvilket kan I anbefale, hvor det er let at ændre designet, alt efter hvilket opgave man bliver stillet?
Avatar billede komputerdk Mester
29. oktober 2007 - 17:30 #1
jeg kan anbefale, Xoops, e107 og CMSmadeSimple

men kan kun anbefale opensourcecms.com der kan du prøve masser af openCMS systemer.. og der er også http://www.cmsmatrix.org/ men det er ikke kun gratis versioner..
Avatar billede bullemand Nybegynder
29. oktober 2007 - 18:39 #2
Xoops vil jeg prøve.

CMsimple er aaalt for simpelt.
Avatar billede komputerdk Mester
01. november 2007 - 06:18 #4
hmm plone/zope kræver admin rettigheder på serveren ?.. de installationer jeg har set, synes jeg ikke er mere imponerende end de "rene" webinstalltioner der findes.. så kan man nøjes med en alm. webhost til 10-20kr pr. mde
Avatar billede bauerdata Nybegynder
01. november 2007 - 08:46 #5
http://www.databassen.dk:8090/mif

Brugerne vedligeholder alt indhold i plone uden at have root adgang.

Plone er lavet så man har forskellige roller og admin har kun admin rettigheder indenfor siten og ikke på selve serveren.

Plone kører på MS , unix, linux , mac os og mange flere.
Mine plone sites kører på mine egne linux servere. (ubuntu og suse9.3)
Avatar billede bauerdata Nybegynder
01. november 2007 - 08:51 #6
Her er nogle howtos hvor du kan se hvor nemt det er at administrere , vedligeholde , uploade og mm.

http://www.databassen.dk:8090/bauerdata/plone_help
Avatar billede komputerdk Mester
01. november 2007 - 10:35 #7
min pointe er: du kan ikke installere plone på et alm. webhotel.. da det kræver nogle rettigheder man ikke har/får..  det kan man med e107 / Xoops med flere.. eller har du fx en måde man kan installere det på one.com , Surftown mfl ???

har selv siddet og arbejdet med det i forbindelse med websider på Uni i roskilde, systemet er godt - men jeg fandt ikke noget man ikke kan i de alm. php/mySQL baseret CMS systemer...

hmm , hvordan kommer man af med den belastende activeX advarelse i IE...
Avatar billede mindfreak Nybegynder
02. november 2007 - 11:55 #8
Joomla er efter min overbevisning det bedste Open Source CMS system - og i den nye version som er i RC3 bliver det nemmere end nogensinde før :)