Avatar billede sevensinz Nybegynder
29. oktober 2007 - 15:42 Der er 2 kommentarer

Et supert hurtigt netværks raid

Jeg har en afdeling i Århus med 10 ansatte og behandler digitale billeder på 39mp, tiff 16. Hver af disse fylder omkring 500mb med layers. Jeg har brug for en ekstremt hurtigt netværk. Gerne med mulighed for read speeds omkring 100-200mb/s og write omkring 100mb/s. Hvad skal jeg købe, og hvilket product samt sammensætning af drev kan levere en sådan hastigned?
Avatar billede fedora Nybegynder
29. oktober 2007 - 21:30 #1
Okay, nu skriver du ikke hvor meget du maks betale. Men jeg ville foreslå et RAID setup på RAID 10 (0+1), der får du både høj hastighed fra RAID 0 og sikkerhed fra RAID 1. Minus er det kræver minimum 4 diske. Af diske ville jeg kigge på nogle Ultra SCSI med 10000RPM eller måske 15000RPM hvis der er råd.
Avatar billede fedora Nybegynder
29. oktober 2007 - 21:30 #2
Evt. en disk ekstra som hotspare i tilfælde af en disk bryder ned.