Avatar billede seemann Nybegynder
29. oktober 2007 - 14:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Langsom print af PDF

Efter en formattering af maskinen, har jeg nu fået et problem i forbindelse med at "printe" pdf filer i autocad. Processen går meeeget langsomt.
Jeg har nu en ventetid, idet jeg trykker "plot", dernæst en længere ventetid, når jeg har trykket ok til at gemme en pdf.

Jeg sidder med AutoCAD 2006, Acrobat 8.0 Pro, og Windows XP.

Filerne jeg arbejder med ligger på en server.
Dokumentmappen henviser direkte til projekterne på serveren.
Plotfiler og Plotstyles ligger på serveren.

Er der nogen som har haft samme problem?
I givet fald, er I fundet frem til en løsning??
Avatar billede zyrlex Nybegynder
03. december 2007 - 15:50 #1
Hej
Jeg bruger også autocad og arbejder med filer på en server. Jeg bruger også Adobe Acrobat (7.01).
Muligvis kan det være fordi dine plotstyles ligger på serveren.
Når du vælger plot laver autocad en midlertidig fil hvor dit plot kommer til at ligge. Til dette formål bruges "plotstyle" og hvis det er en meget stor tegning eller serveren er langsom, kan der godt gå noget tid før denne midlertidige fil er dannet.

En mulig løsning kan derfor være at lægge dine plotstyles lokalt på maskinen.
Hvis du ikke har lov til det, er det svært at se hvad du ellers kan gøre.

Alternativt kan det være at din PC leder efter en plotstyle på en "gammel" placering på serveren. Hvis det er en stor server, kan der godt gå noget tid før den finder den rigtige plotstyle.

Jeg har erfaret at autoCad´s egen .pdf maker (dwg to pdf) kan være hurtigere og mere fleksibel end Acrobat.
Den kan f.eks nemt lave .pdf filer af A2, A1 og A0 formater....
Avatar billede zyrlex Nybegynder
03. december 2007 - 15:50 #2
Hej
Jeg bruger også autocad og arbejder med filer på en server. Jeg bruger også Adobe Acrobat (7.01).
Muligvis kan det være fordi dine plotstyles ligger på serveren.
Når du vælger plot laver autocad en midlertidig fil hvor dit plot kommer til at ligge. Til dette formål bruges "plotstyle" og hvis det er en meget stor tegning eller serveren er langsom, kan der godt gå noget tid før denne midlertidige fil er dannet.

En mulig løsning kan derfor være at lægge dine plotstyles lokalt på maskinen.
Hvis du ikke har lov til det, er det svært at se hvad du ellers kan gøre.

Alternativt kan det være at din PC leder efter en plotstyle på en "gammel" placering på serveren. Hvis det er en stor server, kan der godt gå noget tid før den finder den rigtige plotstyle.

Jeg har erfaret at autoCad´s egen .pdf maker (dwg to pdf) kan være hurtigere og mere fleksibel end Acrobat.
Den kan f.eks nemt lave .pdf filer af A2, A1 og A0 formater....
Avatar billede seemann Nybegynder
03. december 2007 - 15:55 #3
Hejsa,

Jeg endte med både at geninstallere Autocad og Acrobat. I den forbindelse kopierede jeg alle plotstyles til min egen computer. Jeg vil tro, at du har ret i dit svar.