Avatar billede stqve Nybegynder
28. oktober 2007 - 23:50 Der er 3 kommentarer

Nvidia grafikkort til Vista fejler mht. spil

Hej ekspert :)

Jeg har for nyligt købt en Zepto Znote med Windows Vista Business, som skulle være en spille/studie-pc. Som studie-pc er der selvfølgelig ingen problemer, da det jo ikke kræver så meget, men som spille-pc er der noget alvorligt galt. Jeg har installeret op til flere spil på pc'en, men ingen af dem kan jeg spille optimalt, hvis overhovedet. Det som sker er, at mens et spil er igang går skærmen i sort i ca. 5 sekunder, hvorefter spillene enten lukkes eller går tilbage til sin normale tilstand. I det sidste tilfælde, kommer den sorte skærm igen efter 10-20 sekunder.
Windows' fejlmeddelelse er således:
Skærmdriveren nvlddmkm stoppede med at svare og er genoprettet.

Mit grafikkort er et NVIDIA® Geforce 8600M GT 512MB.
Jeg har kigget adskillige steder på nettet har fundet, at jeg ikke er den eneste med problemet. Folk har fundet egne løsninger til problemet, f.eks. ved at skifte farveskemaet fra Aero til Basic, ved at skifte til Windows Klassisk, eller ved at fjerne en af RAM-blokkene. Har selv prøvet de to første muligheder og det gør hverken fra eller til.
Tidligere i aftes gik min computer så langt, som at gå i Bluescreen.
Jeg har kopieret diverse fejloplysninger herind:

Problemsignatur:
Navn på problemhændelse: BlueScreen
OS-version: 6.0.6000.2.0.0.256.6
Landestandard-id: 1030

Flere oplysninger om problemet:
BCCode: 116
BCP1: 87C85008
BCP2: 8BD3AFC0
BCP3: 00000000
BCP4: 00000002
OS Version: 6_0_6000
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Filer, der hjælper med til at beskrive problemet:
C:\Windows\Minidump\Mini102807-01.dmp
C:\Users\Nikolaj\AppData\Local\Temp\WER-106252-0.sysdata.xml
C:\Users\Nikolaj\AppData\Local\Temp\WERBCA9.tmp.version.txt

Og,

Problem caused by NVIDIA Graphics Driver

This problem was caused by NVIDIA Graphics Driver. This program was created by NVIDIA Corporation. NVIDIA Corporation does not currently have a solution for the problem that you reported.

Recommendation

---------------------------------------------------------------------

The following troubleshooting steps might prevent the problem from recurring.

- Download and install an updated version of NVIDIA Graphics Driver from one of the following locations:
Microsoft Update
NVIDIA Corporation
- If an updated driver is not available for NVIDIA Graphics Driver, check with your computer manufacturer.
- If you are running the latest version of NVIDIA Graphics Driver, contact NVIDIA Corporation for your support options.

Håber meget at I kan hjælpe, da jeg føler mig lidt uretfærdigt behandlet! :)
Avatar billede blaze1 Nybegynder
29. oktober 2007 - 19:44 #1
Hej, Jeg er også stødt ind i dette problem med "nvlddmkm stoppede med at svare og er genoprettet" det opstod prompte efter installation af de 2 pakker til Dreamscene var hentet og installeret, jeg prøver lige først af fuldstændig fjerne nvidia driveren fuldstændig, dernæst genstarte, og installerer nyeste version.. ellers så prøv at afinstaller de 2 "dream" pakker igen.
Avatar billede blaze1 Nybegynder
29. oktober 2007 - 19:47 #2
Den nyeste nvidia 163.69 WHQL har fortsat samme problem,, prøver med den nyeste fra i mit tilfælde EVGA, de har en version 163.75 liggende..
Avatar billede blaze1 Nybegynder
29. oktober 2007 - 20:28 #3
Det var umiddelbart det der skulle til,, ikke flere "nvlddmkm" fejl ! men jeg tror egentligt løsningen ligger begravet andetsteds,, da WHQL driver 163.69 blev afinstalleret i Vista's temmelig ringe "tilføj fjern" område, var der efter en genstart stadig Nvidia driversoftware på maskinen, den havde pludselig den tidligere version 162.22 kørende ??? så det lader Nvidia eller MS har kvajet sig med afinstallations proceduren, den fjerner ikke korrekt den tidl. version og det er meget sandsynligt det som gør at "nvlddmkm" kører på 2 drivere i subsystemet på samme tid !! så efter fjernelse af 163.69, skal du under enhedshåndtering og fjerne driveren der også, du har gjort det korrekt hvis din opløsning efter dette bliver totalt crappy at se på. genstart herefter og afbryd den automatiske driver installation og kør den nyeste driver manuelt som du selvfølgelig har hentet på forhånd... håber det virker for dig og andre