Avatar billede uth Nybegynder
28. oktober 2007 - 21:09 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

hard disk fejl, men windows starter

windows xp på bærbar starter, men giver blå skærm og genstarter midt i processen. Har gennem repair konsollen prøvet chkdsk, fixboot og fixmbr, men uden held. Har haft skruet hd ud og sat den ind  i en ekstern hd kasse, men hd kan heller ikke læses fra anden pc. Har prøvet at lave ny installation, men får at vide, at disk er enten fuld eller med ukendt filsystem. Om jeg vil partitionere...det er selvfølgelig død uinteressant, da det er min kones laptop og der ligger tonsvis af fotos og vigtige filer uden back-up. Jaja, så kan hun lære det osv, men måske var der nogen her der havde en idé. jeg synes det er mærkeligt at den kan starte windows og så laver blå skærm. Dvs, at disken virker...den starter jo også godt nok. Ergo må filsystemet på en eller anden måde være beskadiget, men jeg kan ikke finde på flere ideer til at reparere det end dem jeg allerede har prøvet...den her er mange point værd !!!
Avatar billede KSN Mester
28. oktober 2007 - 21:56 #1
Har du prøvet at sætte den til en anden computer som slave, og så åbne den som sekundær HD og så tjekket om du kan se den der?
Avatar billede uth Nybegynder
28. oktober 2007 - 22:19 #2
den er straks lidt mere kompleks, da det er en 2,5" disk...det kræver vist lidt mere hardware end jeg lige har på hånden...men interessant forslag
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2007 - 22:31 #3
Jeg vil tro at du har mistet filtabellen, hvis du ikke får andre løsninger kan jeg hjælpe dig i morgen
Avatar billede uth Nybegynder
28. oktober 2007 - 22:35 #4
ok - :o)
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2007 - 17:53 #5
Du melder selv ud hvis du vil ha` hjælp
Avatar billede uth Nybegynder
29. oktober 2007 - 19:45 #6
Hjaeeeelp !
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2007 - 20:38 #7
For at redde dine data, så ser vi på resten senere, download og brænd http://www.helgec.dk/insert.iso (skal brændes som bootimage) boot op på cdèn og meld tilbage
Mens du downloader så tag et kig på http://www.helgec.dk/livecd.html så du er lidt bedre rustet når det går løs
Avatar billede uth Nybegynder
03. november 2007 - 20:53 #8
Var lige nødt til at smutte på en forretningsrejse, men er klar igen. Jeg har brændt image af cd'en, og har bootet op, men så landede vi lige i verden, jeg ikke rigtig kender noget til. Da det jo er "sensitive data" jeg arbejder med, så har jeg ikke rodet med noget endnu, selvom jeg har været voldsomt fristet, men vil hellere afvente dine instrukser :o)
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2007 - 21:18 #9
Jeg lægger lidt instrukser i morgen tidlig kl ca. 07:30 kan du ikke finde ud af det så kontakt mig
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2007 - 07:21 #10
Generelt inden vi forsætter så kast lige et blik på http://www.helgec.dk/livecd.html det er en Live-cd du skal til at bruge, vi kan godt bruge en søndag på at sidde og skrive til hindanden, men du kan også vælge at ringe til mig, valget er dit. Under alle omstændigheder skal vi først ha` fundet ud af hvad det er for problemer du har med dit filsystem, så derfor, følg guiden klik på linket "Sådan bruger du gparted " og meld så tilbage
Avatar billede uth Nybegynder
06. november 2007 - 08:46 #11
helgec - du kan lige svare, for jeg har løst problemet med inspiration i dine kommentarer.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2007 - 08:51 #12
:o)
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2007 - 08:17 #13
Hallooooooooooooooo
Avatar billede uth Nybegynder
17. december 2007 - 09:53 #14
hmm....jeg har altså prøvet at acceptere dit svar adskillige gange, men der sker tilsyneladende ingenting...underligt...
Avatar billede simon-bax Nybegynder
30. marts 2009 - 19:42 #15
STOP!! det lyder som en Bad Sektor fejl. Bad sektors er fejl man ofte ser. Alle harddiske vil med tiden indeholde områder, som ikke længere er funktionsdygtige, og disse bliver isoleret af operativsystemet. Sammenlign bad sektors med en vej med irriterende huller i belægningen. Som bilist vil man selvfølgelig forsøge at manøvrere udenom, og det samme gør harddiskens læse/skrive hoved. Opstår der en ”mission critical” på disken bør man snarest foretage en backup af vigtige filer, da denne form ofte indikere forestående dødelig udgang for harddisken. Sidst men ikke mindst, forsøg i dette tilfælde under ingen omstændigheder, at afvikle en scandisk eller chckdisk. Disse programmer er designet alene til at fixe filsystems fejl samt andre typer af småfejl. Disse værktøjer bør man undgå ved bad sektors! lad være med at prøve 3. parts software, da det kan gøre mere skade end gavn. Istedet skal du kontakte de her: www.badata.dk . De kan højstsandsynligt hjælpe dig ud af problemet. Deres analyse af din harddisk er gratis.